Saradnja između porodice i predškolske ustanove predstavlja mnogo više od razmene informacija o detetu i njegovim postignućima. Saradnja koja je u najboljem interesu deteta treba da ima odlike partnerstva, što znači da postoji:
- Ravnopravnost obe strane u pogledu uvažavanja i poštovanja, kao i doprinosa razvoju deteta i brige o njegovom najboljem interesu.
- Komplementarnost, tj. pronalaženje načina da to što ih razlikuje (nivo obrazovanja, sposobnosti, razumevanje problema i sl.) iskoriste da uspostave kompletniji i sveobuhvatniji pristup detetu.
- Autentičnost, tj. prepoznavanje različitosti među vaspitačima i različitosti među roditeljima i porodicama. Niti su sve porodice iste, niti su svi vaspitači isti i svako treba da ima poseban tretman koji se zasniva na uvažavanju tih različitosti.
- Demokratičnost, s posebnim akcentom na učešću roditelja/ staratelja u vaspitno-obrazovnom procesu i donošenju svih odluka koje se tiču njihove dece.
Tekst je preuzet iz pripučnika za vaspitače “VRTIĆ KAO SIGURNO I PODSTICAJNO OKRUŽENjE ZA UČENjE I RAZVOJ DECE”.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje ili bilo koji drugi oblik nasilja to možete da prijavite OVDE.