Inkluzivno obrazovanje je temelj za društvo u kojem svako dete ima jednaku šansu da uči, raste i doprinosi zajednici.
Tokom 15 godina primene inkluzivnog koncepta u obrazovanju u Srbiji postignuti su značajni koraci u stvaranju tolerantnijeg, solidarnijeg i pravednijeg društva.✨
Ministarka prosvete, prof. dr Slavica Đukić Dejanović, istakla je da je primenom inkluzivnog obrazovanja postignuto sledeće:
✅ Više od 20.000 učenika u redovnim školama sada uči prema individualnim planovima.
✅ Uvedeni su inovativni mehanizmi za podršku obrazovno-vaspitnim ustanovama – savetnici i spoljni saradnici za inkluzivno obrazovanje.
✅ Otvoreno je 13 resursnih centara koji učenicima obezbeđuju pristup asistivnim tehnologijama.
✅ Angažovano je 280 pedagoških asistenata za decu romske nacionalnosti.
Inkluzivno obrazovanje je strateški cilj Srbije, jer samo kroz pravičan pristup obrazovanju možemo graditi snažan ljudski kapital za budućnost. Ovaj pristup podstiče toleranciju i socijalnu koheziju, pripremajući buduće generacije da grade zajednicu zasnovanu na jednakosti i razumevanju.
Više o održanoj konferenciji možete saznati na sajtu i društvenim kanalima Ministarstva prosvete.