Школа - установа за коју нам је прва асоцијација место где деца организовано заједно проводе највише времена у току дана, место које треба да буде сигурно, безбедно, спокојно, како за дете, тако и за родитеље.
Школа - место образовања, едукације, игре, забаве, здравог одрастања и место које у највећој мери утиче на правилан развој детета, формирање његове личности и будућности, а опет, парадоксално, место на коjем се рађа највећи проценат вршњачког насиља. Такође, школа је је институција које мора да преузме примарну улогу у превенцији и заштити деце од насиља.
Најбољи резултати се могу постићи ако се у школи негује атмосфера уважавања, разумевања и толеранције коју од самог старта морају да поставе и на њима раде пре свега наставници и професори, а потом и цео систем у школству. Само се у школи у којој влада пријатна атмосфера, у којој су сви актери заштићени у уважавани, у којој се проблеми решавају ненасилним методама, може учити ненасилништво.
Међутим, није једини проблем насиља у школи искључиво насиље међу децом, односно вршњацима, у школи такође долази и до насиља деце према наставницима, односно професорима.
Тачан је податак да вести о насиљу које ученици у основним и средњим школама чине над својим вршњацима преовладавају у јавности, али су све чешћи и инциденти, некада тешко замисливи, у којима наставници и професори трпе насиље од стране ученика.
О томе какви могу бити типови насиља које наставници/професори трпе током реализације процеса наставе од стране ученика, тачније, којим су облицима насиља изложени говорили смо са психологом Бранком Митровић Јосиповић.
Она наводи да се наставници/професори најчешће сусрећу са различитим облицима вербалног насиља која се манифестују путем псовки, упућивања непримерених коментара ученика, па и до отворених увреда и претњи и додаје да ученици, повремено, своју нетрпељивост показују и уништавањем имовине наставника или предмета за рад попут цепање папира и материјала , литературе и слично.
Психолог додаје да ретко долази до физичког насиља између наставника и ученика, посебно у основној школи, али се дешава. Овакви инциденти су углавном медијски пропраћени те стога делује да их је заиста више него што се у реалности дешавају.
Као један од главних узрока и фактора настанка оваквих инцидената, али не и једини, психолог наводи да насиље над професорима настаје најчешће као последица незадовољства ученика оценама.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.