Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Пример из праксе: Како стати на пут дигиталном насиљу?

Радим у основној школи као учитељица и баш волим свој посао. Интересантно је гледати како деца расту, сазревају, мењају се, напредују. Свакодневно проживљавамо добре и лоше ситуације и покушавамо да заједнички решавамо проблеме и учимо из тога.

Мобилни телефони и друштвене мреже ушли су постепено у живот школске деце која су тек научила да читају и пишу. Чини ми се да није било времена да им се објасни како функционишу виртуелни светови, а они су већ искористили своје брзе прстиће да направе Вибер групе по разредима или по неким својим интересовањима. Кренули су у пријатна дописивања око домаћег задатка или договора за тренинг.

Питање је колико су родитељи имали увид у ово дописивање. Ја никаквог, а они скоро исто. Истина је једног дана изашла на видело у учионици кад су се гледали очи у очи. Другарица В. је увредила другарицу М. порукама у Вибер групи на рачун њеног изгледа, успеха у школи: “ Ти си М.дебела. Једва трчиш, а из математике немаш појма. Са тобом остали неће да се друже.“

У наставку дописивања уследило је заузимање стране осталих чланова Вибер групе, или за В. или за М.

„ В. је у праву, ти си М. стварно дебела“

„Ако ти смета што је неко дебео немој да га гледаш ни да се дружиш са њим“

„Ко не зна математику за други разред тај је стварно глуп!“

Било је још увредљивих, сличних порука. Чак су поставили и једну фотографију буцкасте девојчице. Она се осећала увређеном без обзира на одбрану од стране неколицине.

Шта је хтела група која је вређала и нападала?

Девојчица М. је била врло добар ђак, а није могла да понуди да исприча неке посебне догађаје са тренинга. Међутим, била је веома лепо васпитана, нежна, брижна и необично лепа. Неко из нападачке дружине био је љубоморан, остали су се придружили без много размишљања. И тако је настао заплет у Вибер групи.

Добро је што се види ко шта пише.

После дугих разговора са ученицима схватили су да је веома лоше неког вређати, јер се у овом случају М. расплакала и све рекла родитељима па се вербални сукоб пренео на родитеље ученика. На родитељском састанку ситуације је доживела свој завршетак када су изречена јавна извињења. Девојчица М. је опростила увреде, а они који су вређали обећали су да се то неће поновити.

Вибер група је избрисана зато што постоји много бољих начина да се деца договарају и друже.

Пише наставник разредне наставе Јасминка Богдановић.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo : Shutterstock
    Искуства из школе - Како можемо бити актери у превенцији вршњачког насиља чија су мета ученици са сметњама у развоју и...
  • Photo : Shutterstock
    Зашто је важно да се информишемо о инклузивном образовању и боље упознамо ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом...
  • Photo : Shutterstock
    Шта школа треба да уради када се вршњачко насиље деси ван њених просторија?
  • Photo : Shutterstock
    Како разумно и са емпатијом разговарати са адолесцентом
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Школски форум театар у Пољопривредно-хемијској школи „Др Ђорђе Радић“ Краљево
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Какве последице вербално насиље оставља на ученика?
  • Photo : Shutterstock
    Искуство из праксе: Како спречити вршњачко насиље у школама?
  • Photo : Shutterstock
    Позитиван пример из праксе: ЖИВА БИБЛОТЕКА У ПОЉОПРИВРЕДНО-ХЕМИЈСКОЈ ШКОЛИ “ДР ЂОРЂЕ РАДИЋ”, КРАЉЕВО
  • Photo : Shutterstock
    Депресивни адолесцент у школском окружењу
  • Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
    Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • МТТТ

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија