Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Дискриминација деце на основу „финансијске моћи“

Често у свом окружењу можемо чути да неко избегава да се дружи или било какав контакт са особом која је сиромашна. Изговори за такво понашање се заснивају на одговорима: "Не носи маркирану гардеробу", "Види, поцепана му/јој мајица"... Имовинско стање је једна од особина која се током живота више пута може променити. Они који су сада сиромашни касније могу бити веома успешни и имућни, а они који сада имају доста новца, у будућности могу остати без њега. Често се дешава да имовинско стање онемогући дете да напредује током школовања, јер нема рачунар код куће на којем би урадило задатак или написало неки рад, или оде у позориште, биоскоп са школом јер нема новца за карту. Можемо ли претпоставити како се ученик осећа у тој ситуацији?

На ово питање говорила је Јасмина Јовановић саветник-спољни сарадник за заштиту деце од насиља у ОШ "Јован Јовановић Змај" у Крушевцу.

- Материјалне ствари, иако не представљају најбитнију ствар у нашим животима могу да буду ограничавајући фактор за напредовање, али и дискриминацију - говори Јовановић и додаје:

- Свакодневни живот чине разне ситуације. У школи, на улици, у тржном центру или позоришту, без обзира где се налазимо, уживамо одређена права која су нам загарантована рођењем. Наша лична својства никада не смеју представљати препреку приликом уживања неког права, јер ако их негирамо, заправо оспоравамо квалитет људског бића. Људска права су универзална, недељива, међусобно повезана. Нпр: право да се школујемо и на тај начин развијамо своју личност. Школовањем развијамо личност и учимо вредности као што су толеранција, солидарност, правда, сарадња, недискриминација...

Свако од нас треба да буде свестан своје одговорности и да не поступа на начин којим би свог вршњака, наставника или било коју особу разликовао на основу личних својстава. Најбоље је поћи од себе и свог понашања, одбацити предрасуде и да различитост видимо као позитивну ствар, а не као баријеру у односу или одбацивање.

- Потребно је пружити подршку ученицима који се жале на дискриминацију, поштовати и уважавати личност својих вршњака. Свако од нас може бити жртва дискриминације. Градити школе без дискриминације. Школе у којима не постоје разлике и издвајања, где се уважавају и поштују личност и национални, полни, верски, родни, сексуални, имовински и сви други аспекти идентитета учесника у образовању. Поштовати принцип једнаких могућности - наводи Јасмина Јовановић за крај.

Насилно понашање није у сваком случају дискриминаторно, али свако дискриминаторно јесте насилно.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo : Shutterstock
    Искуства из школе - Како можемо бити актери у превенцији вршњачког насиља чија су мета ученици са сметњама у развоју и...
  • Photo : Shutterstock
    Зашто је важно да се информишемо о инклузивном образовању и боље упознамо ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом...
  • Photo : Shutterstock
    Шта школа треба да уради када се вршњачко насиље деси ван њених просторија?
  • Photo : Shutterstock
    Како разумно и са емпатијом разговарати са адолесцентом
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Школски форум театар у Пољопривредно-хемијској школи „Др Ђорђе Радић“ Краљево
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Какве последице вербално насиље оставља на ученика?
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Како стати на пут дигиталном насиљу?
  • Photo : Shutterstock
    Искуство из праксе: Како спречити вршњачко насиље у школама?
  • Photo : Shutterstock
    Позитиван пример из праксе: ЖИВА БИБЛОТЕКА У ПОЉОПРИВРЕДНО-ХЕМИЈСКОЈ ШКОЛИ “ДР ЂОРЂЕ РАДИЋ”, КРАЉЕВО
  • Photo : Shutterstock
    Депресивни адолесцент у школском окружењу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • МТТТ

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија