Ученици из Србије властите вештине дигиталне писмености процењују као изнадпросечне.
Просечна оцена на пет група дигиталних вештина креће се у распону од 6,7 до 8,6 (на скали од 1 до 10). Најнижа просечна оцена јесте на вештинама креирања садржаја у дигиталном формату (6,7), затим следе информационе и вештине претраживања информација (7,7), вештине коришћења мобилних уређаја (8,0), оперативне вештине (8,6), док је највиша просечна оцена на социјалним вештинама (9,2).
Када је реч о информационим, вештинама креирања дигиталних садржаја и коришћења мобилних уређаја, утврђене су полне разлике у корист ученика. Ученици који више времена проводе на интернету бољим процењују своје дигиталне вештине.
Процена властитих дигиталних вештина позитивно корелира са узрастом, са једним изузетком, а то је коришћење програмског језика. Ово је једина вештина у којој се млађи ученици осећају компетентније него старији.
Ово отвара питање врсте активности на интернету (девојчице више користе друштвене мреже, дечаци знатно чешће играју видео-игре), али и традиционалних полних разлика, у смислу да се дечаци осећају супериорније у свему што се тиче технологије и техничких наука, што касније утиче и на избор професије.
Учење програмирања у школском контексту допринело је да се ученици осећају компетентније у том аспекту дигиталне писмености. Налаз се односи на ученике који похађају Информатику и рачунарство као обавезан предмет у 5. и 6. разреду основне школе. То нам указује да се вештине дигиталне писмености не стичу спонтано, самим коришћењем, већ је неопходно подучавати их у оквиру обавезног образовања.
Резултати истраживања о деци на интернету у Србији преузети од стране „Деца Европе на Интернету“ и Националног контакт центра за безбедност деце на Интернету.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.