Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Интернет и друштвене мреже
Читај ми

Дигиталне вештине ученика – Да ли знамо баш све (о)на интернету?

2. март 2022.

Ученици из Србије властите вештине дигиталне писмености процењују као изнадпросечне.

Просечна оцена на пет група дигиталних вештина креће се у распону од 6,7 до 8,6 (на скали од 1 до 10). Најнижа просечна оцена јесте на вештинама креирања садржаја у дигиталном формату (6,7), затим следе информационе и вештине претраживања информација (7,7), вештине коришћења мобилних уређаја (8,0), оперативне вештине (8,6), док је највиша просечна оцена на социјалним вештинама (9,2).

Када је реч о информационим, вештинама креирања дигиталних садржаја и коришћења мобилних уређаја, утврђене су полне разлике у корист ученика. Ученици који више времена проводе на интернету бољим процењују своје дигиталне вештине.

Процена властитих дигиталних вештина позитивно корелира са узрастом, са једним изузетком, а то је коришћење програмског језика. Ово је једина вештина у којој се млађи ученици осећају компетентније него старији.

  • Иако већина испитаних ученика сматра да поседује добро развијене дигиталне вештине, морамо имати на уму да самопроцена, као таква, није поуздан показатељ актуелног нивоа развоја дигиталних вештина.
  • Вештине процењивања информација са интернета ученици сматрају најслабије развијеним (у односу на преостале четири групе дигиталних вештина), што је у складу са налазима добијеним у другим истраживањима (међународним и домаћим) у којима је вршена директна процена дигиталних вештина ученика. Из овога произилази да је неопходно додатно радити на јачању компетенција ученика за проналажење, селекцију и процењивање информација на интернету, као и генерално, на развоју вештина критичког мишљења (не само у дигиталном контексту). Ове вештине могу се стицати у оквиру различитих школских предмета.
  • Неопходно је много више радити на вештинама креирања садржаја у дигиталном формату, што је један од кључних аспеката дигиталне писмености.
  • Посебну пажњу заслужује налаз да постоје полне разлике у самопроцени дигиталних вештина које су више изражене у млађим узрастима. Иако, у просеку, проводе исти број сати на интернету (с тим што у млађим узрастима дечаци проводе више времена, а у старијим девојчице), дечаци се осећају дигитално компетентније.

Ово отвара питање врсте активности на интернету (девојчице више користе друштвене мреже, дечаци знатно чешће играју видео-игре), али и традиционалних полних разлика, у смислу да се дечаци осећају супериорније у свему што се тиче технологије и техничких наука, што касније утиче и на избор професије.

Учење програмирања у школском контексту допринело је да се ученици осећају компетентније у том аспекту дигиталне писмености. Налаз се односи на ученике који похађају Информатику и рачунарство као обавезан предмет у 5. и 6. разреду основне школе. То нам указује да се вештине дигиталне писмености не стичу спонтано, самим коришћењем, већ је неопходно подучавати их у оквиру обавезног образовања.

  • Подучавање вештинама дигиталне писмености (у формалном контексту) неопходно је спроводити од почетка и током читавог циклуса обавезног образовања и то не само у оквиру обавезног предмета Информатика и рачунарство, већ и у оквиру других школских предмета.

Резултати истраживања о деци на интернету у Србији преузети од стране „Деца Европе на Интернету“ и Националног контакт центра за безбедност деце на Интернету.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Интернет и друштвене мреже
  • Извор: Canva
    Међународни дан, дан безбедног интернета: Како заштитити децу и младе у дигиталном свету?
  • Photo: Canva
    Дигиталне замке: Како заштитити себе и своје најближе од несвесног откривања приватних података?
  • Photo: Canva
    Дигитална писменост у образовању: Алати и вештине за васпитаче и наставнике будућности
  • Foto: Canva
    Шта треба да знате ако дозволите деци да имају профиле на друштвеним мрежама?
  • Foto: Canva
    Дигиталнa заштита на Интернету- Шта су колачићи
  • Foto: Canva
    Истраживање “Чувам те”: Скоро 31.000 људи учествовало у анкети за унапређење едукативног дела платформе „Чувам те”
  • Foto: Canva
    Ризици који постоје у дигиталном простору
  • Нивои дигиталног насиља
    Нивои дигиталног насиља
  • Foto: freepik
    Како да реагује дете када је сведок дигиталног насиља?
  • Foto: Freepik
    Улога наставника код препознавања дигиталног насиља
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија