Многа деца, али и њихови родитељи, премда сами знају, или имају било какво сазнање да њихова деца, али и вршњаци њихове деце, пролазе кроз било какав вид дигиталног насиља ретко пријављују исто из страха да не буду осрамоћени, да не добију адекватну помоћ, или страха да неће наићи на некога ко ће суштински разумети њихов проблем.
Емина Бековић из Националног контакт центра за безбедност деце на интернету изнела је податке о томе колико сам центар добија позиве, односно, колики број родитеља/деце се јавља у вези са безбедношћу на друштвеним мрежама и на шта су се пријаве конкретно односиле.
Да ли је било речи о претњама, малтретирањима, нарушеној приватности, о самој едукацији и друго, објашњавају из самог Националног контакт центар истичући да они свакодневно примају позиве, како од родитеља, тако и од деце када су у питању друштвене мреже и безбедно коришћење интернета уопште.
-Њихова питања су углавном везана за подешавања приватности налога, информисање о старосној граници за отварање налога, затим, како уклонити непримерен садржај, као и информисање како поступити и коме пријавити уколико дође до било какве врсте узнемиравања на интернету – говори Бековић и додаје:
-Све пријаве које смо имали до сада, а тичу се конкретно друштвених мража, углавном су се односила на пријаву хакованог налога, како повратити исти, и како га заштитити.
Како објашњава и додаје, сваки грађанин може позвати бесплатан број телефона 19833 и добити информације, савете, техничку подршку, али и помоћ око пријаве дигиталног насиља које трпи њихово дете, унуче, ученик или било ко други, јер је сам Национални контакт центар за безбедност деце на интернету ефикаснији и бржи део система који прослеђује те пријаве директно одељењима за високотехнолошки криминал и у полицији и тужилаштву, Mинистарству просвете и другим релевантним институцијама у Србији са којима су директно повезани.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.