Дигитална компетенција код васпитача
У Европи су покренуте бројне иницијативе за развој и подршку дигиталних компетенција запослених у образовању.
У Србији је 2017. године, на основу раније описаног теоријског оквира дигиталне компетенције, израђен Оквир дигиталних компетенција за наставнике, са циљем да подржи наставнике у процесу интеграције дигиталних садржаја у свакодневну наставну праксу (МПНТР, 2017).
Према Стандардима компетенција за професију васпитача и његовог професионалног развоја, дигитална компетенција представља једну од кључних компетенција васпитача за унапређење његове професионалне праксе. Од свих који се баве подучавањем деце у оквиру система предшколског васпитања и образовања очекује се да:
- поседују знања о употреби дигиталне технологије;
- примењују и интегришу технологију у непосредном васпитно-образовном раду;
- користе предности, контролишу потенцијалне опасности дигиталних технологија и код деце и родитеља развијају свест и навике за њихову адекватну употребу;
- користе дигиталне технологије у планирању активности и конципирању потребних материјала, у посматрању, вредновању и документовању;
- раде у различитим базама података (за евиденцију података: о деци, родитељима, евалуацији);
- примењују дигиталне технологије за размену информација са породицом, колегама, сарадницима, локалном заједницом и осталим заинтересованим лицима и институцијама;
- користе дигиталне технологије за стручно усавршавање;
- негују културу употребе дигиталних технологија у функцији развијања програма (МПНТР, 2018а)
Текст је преузет из приручника „Деца у дигиталном добу“.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.
Фото: Shutterstock