Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Развој дигиталних компетенција код деце

Један од начина да дете заштитите од интернет опасности је да развијате његове дигиталне компетенције.

Компетенција представља комбинацију знања, вештина и ставова неопходних
сваком појединцу за лични развој и активно учешће у друштву. 

Дигитална писменост представља: скуп знања, вештина и ставова неопходних приликом коришћења дигиталне технологије за обављање различитих послова, решавање проблема, комуницирање, управљање информацијама, сарадњу, креирање и дељење садржаја...

Дигитална писменост, која се најчешће схвата као комбинација техничко-процедуралних, когнитивних и социјално-емоционалних вештина (Авирам & Есхет-Алкалаи, 2006), постаје „вештина за опстанак“ у технолошкој ери. Развијање дигиталне писмености је постепен и континуиран процес, а полазна тачка у том процесу јесте стицање инструменталних вештина, односно основних компјутерских вештина.

За развијање дигиталне писмености, између осталог, неопходна је подршка формалног образовања, чиме се наглашава значај школског контекста који треба да буде подстицајно окружење за развијање дигиталне писмености код ученика. 

Као подршка истраживачима и практичарима у процесима интеграције дигиталних технологија у настави и учењу и развијању дигиталне писмености, појављују се и развијају стандарди, оквири, модели и теорије које имају за циљ да олакшају и потпомогну ове процесе у смислу планирања и рефлексије о процесу интеграције технологије и развијању дигиталне писмености.

Један о таквих модела је и ТПАЦК – (TPACK Technological Pedagogical Content Knowledge)

ТПАЦК – (TPACK Technological Pedagogical Content Knowledge -Mishra & Koehler, 2006) је први уједињујући теоријски модел интеграције дигиталне технологије у процес наставе (Archambault & Barnett, 2010).

Овај модел састоји се од седам подручја.

Полази се од три кључна подручја: технолошко знање (ТК), педагошко знање (ПК) и знање о садржају (ЦК). Ова три подручја међусобно се укрштају стварајући још три подручја знања: између педагогије и садржаја (ПЦК), технологије и педагогије (ТПК) и технологије и садржаја (ТЦК). У центру је простор где се укрштају сва три подручја знања (ТПАЦК). Према овом моделу, ова подручја знања функционишу засебно, али и заједно, а ефикасна настава уз технологију захтева разумевање и способност осмишљавања наставног процеса користећи истовремено сва три подручја знања.

  • Технолошко знање (ТК) подразумева знање наставника како да користи дигиталну технологију;
  • Педагошка знања (ПК) односе се на педагошко-дидактичко-методичка знања;
  • Знања о садржају (ЦК) подразумевају знања из предметних области. 

ТПАЦК модел захтева способност да се ангажују знања из сва три међусобно повезана подручја знања. Само наставници који владају горе наведеним вештинама, знањем и компетенцијама, могу адекватно да развијају дигиталне компетенције код ученика.

ТПАЦК модел може да помогне планирање и у планирању професионалног развоја наставника указујући на то шта све наставници треба да знају о технологији, педагогији и садржају, као и њиховој међусобној повезаности.

Текст је припремила психолог - стручни сарадник Ивана Арсић.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo: Shutterstock
Photo: Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo: Shutterstock
    Добар пример сарадње школе и родитеља у превенцији вршњачког насиља
  • Photo: Shutterstock
    Превенција сексуалног насиља у школи
  • Photo: Shutterstock
    Како да реагује ученик/ца када је сведок дигиталног насиља?
  • Photo: Shutterstock
    Шта је позитивно родитељство?
  • Photo: Shutterstock
    Превенција насиља кроз лепе речи
  • Photo: Shutterstock
    Од такмичења до ривалства
  • Photo: Shutterstock
    На који начин разговарати са родитељима када се утврди да дете трпи насиље у породици?
  • Photo: Shutterstock
    Значај породице за социјализацију детета
  • Photo: Shutterstock
    Пример из праксе - Програм “Јаке породице”
  • Photo: Shutterstock
    Дечија права и одговорности – Примери из праксе
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија