Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Сексуална едукација деце као најбољи облик превенције овог облика насиља међу вршњацима

Сексуално образовање и едукација деце у школама имају многе предности. Веома је важно да деца имају оптималан ниво знања о функционисању свог тела, физиолошким процесима, али и емотивним одлукама у вези са здрављем.

Здравствена неписменост код младих, у овом сегменту, може имати последице по репродуктивно, али и опште здравље деце и младих, као и појаву сексуалног насиља и узнемиравања међу вршњацима још у најранијем добу одрастања и школовања.

Како објашњава докторанд превентивне медицине Никола Савић, сексуално образовање и репродуктивно здравље, требало би да обухвати програм чији наставни исходи ће имати за циљ смањење инциденције било које врсте, било здравствене, психичке или физичке, али и ширење свести код младих људи о томе да из незнања и неинформисаности расте број пријава сексуалног насиља.

- Сексуално образовање би требало да обухвати теме као што су хумани односи међу половима и превенција партнерског насиља. Са психолошког аспекта, овакво образовање може само позитивно утицати на здравље адолесцената – објашњава Савић и додаје:

-Такође, поред деце, треба едуковати и помоћи и родитељима када су ове теме у питању, јер некада ни сами нису стручни и компетентни да дају одговоре свом детету, некада имају баријере у комуникацији које могу донети промене које долазе са пубертетом, док би улога здравственог васпитача или било које друге стручне особе из ове области, у овом сегменту била непроцењива.

Како истиче докторанд превентивне медицине, примена сексуалног образовања и едукација деце и младих била би видљиве кроз само неколико година, кроз праћење бројних индикатора здравља, али и пријавама и превенцији сексуалног насиља како међу старијима, тако и међу млађима.

-Сексуално образовање треба да почне у периоду око десете године живота, пре било какве сексуалне активности и ризичних полних односа – саветује Савић и додаје да би оно требало да се учи из здраве комуникације са родитељима или неког стручног лица.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Foto : Shutterstock
Foto : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo : Shutterstock
    Искуства из школе - Како можемо бити актери у превенцији вршњачког насиља чија су мета ученици са сметњама у развоју и...
  • Photo : Shutterstock
    Зашто је важно да се информишемо о инклузивном образовању и боље упознамо ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом...
  • Photo : Shutterstock
    Шта школа треба да уради када се вршњачко насиље деси ван њених просторија?
  • Photo : Shutterstock
    Како разумно и са емпатијом разговарати са адолесцентом
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Школски форум театар у Пољопривредно-хемијској школи „Др Ђорђе Радић“ Краљево
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Какве последице вербално насиље оставља на ученика?
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Како стати на пут дигиталном насиљу?
  • Photo : Shutterstock
    Искуство из праксе: Како спречити вршњачко насиље у школама?
  • Photo : Shutterstock
    Позитиван пример из праксе: ЖИВА БИБЛОТЕКА У ПОЉОПРИВРЕДНО-ХЕМИЈСКОЈ ШКОЛИ “ДР ЂОРЂЕ РАДИЋ”, КРАЉЕВО
  • Photo : Shutterstock
    Депресивни адолесцент у школском окружењу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • МТТТ

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија