Отварајући конференцију "Вршњачко насиље као (не)решиви проблем данашњице у Србији" у Дому Народне скупштине в.д. помоћница министарке просвете, задужена за заштиту од насиља и инклузију у систему образовања, Снежана Вуковић рекла је да је Министарство потпуно посвећено превенцији вршњачког насиља.
Она је навела да је изузетно важна брза и правовремена интервенција која, како је објаснила, подразумева поступање по протоколу, односно по правилнику поступања ситуацијама насиља, злостављања и занемаривања.
''Вршњачко насиље се не дешава у школама зато што га школе продукују, већ зато што је оно промовисано и кроз медије и кроз друштвени контекст у коме је покаткад и афирмисано. Зато је на школи да ради на превенцији насиља и да формира јак вредносни систем'', рекла је Вуковић.
Навела је да Министарство просвете покушава да сензибилише не само наставнике, већ и ученике, родитеље и остале актере у друштву да међусобно комуницирају.
На конференцији су говорили заменица председника скупштинског Одбора за права детета Загорка Алексић, Михрета Фејзула руководилац Групе за превентивни рад и заштиту од насиља и дискриминације у Министарству просвете, Јелена Зорић директорка Центра за социјални рад Нови Сад и Јасмина Богдановић социјални радник из Института за ментално здравље.
Санела Голијанин, координатор платформе “Чувам те” у Канцеларији за ИТ и еУправу презентовала је софтверско решење као алат којим се држава и ресорне институције боре у спречавању сваког облика насиља које укључује децу.
У оквиру конференције одржан је панел ''Превенција вршњачког насља - ризици, механизми заштите и значај сарадње надлежних институција'' на којем је руководилац Групе за превентивни рад и заштиту од насиља и дискриминације у Министарству просвете Михрета Фејзула указала да се насиље не може посматрати изоловано и да је важно да стратегије Министарства и других надлежних институција буду увезане и да координисано пружају подршку деци и њиховим породицама.
Конференцију су организовали Удружење грађана Амикус и Еuropean communication center у оквиру истоименог пројекта под покровитељством Министарства просвете.