Несумњива је улога коју вршњаци имају у превенцији насиља. Они су у предности у односу на одрасле који имају ауторитет или морају да делују у оквиру прописане и прилично круте улоге.
Већа је вероватноћа да ће ученици бити упечатљивија тачка гледишта вршњака, због тога што су њихове стратегије у социјалним ситуацијама погодније од оних које имају одрасли.
Вршњаци се доживљавају као мање директивни него одрасли.
Вршњачка подршка подразумева селектовање и обуку вршњака који ће имати кључну улогу у смањењу насиља међу вршњацима кроз активан, пријатељски и саветнички однос са оним вршњацима којима је таква подршка потребна.
Показало се да ангажовање ученика у програмима који су превасходно намењени смањењу вршњачког насиља може имати значајне позитивне ефекте. Утврђено је да ефекти програма намењених вршњацима доводе до промена не само на индивидуалном и одељењском, већ и на нивоу школе јер утичу на промену целокупне школске климе и подстичу осећај заједништва и припадности школи.
Међутим, треба нагласити да оваква стратегија сама за себе није довољан инструмент превенције вршњачког насиља.
Потребно је предузети одговарајуће мере које ће се истовремено примењивати на индивидуалном нивоу, нивоу породице, школе, локалне заједнице и друштва у целини.
Једино тада можемо очекивати дугорочне позитивне исходе превентивних и интервентних програма.
Како истиче и сам докторант превентивне медицине Никола Савић, помоћ детету, са било које стране је увек добра и позитивна. Без обзира на то да ли она долази од стране уже или шире породице, одрасле особе од поверења, стручног лица или школског службеника, или од самих вршњака.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.