Деца са неким инвалидитетом или здравственим проблемом врло често се сусрећу са различитим облицима дискриминације у окружењу али и у установама образовања, истиче на самом почетку разговора педагог Снежана Рајковић.
- У Конвенцији о правима особа са инвалидитетом под особом са инвалидитетом сматра се "особа која има дугорочне физичке, менталне, интелектуалне или чулне тешкоће, које у интеракцији са разним препрекама могу ометати пуно и ефикасно учешће у друштву на једнакој основи са другима." И та једнака основа са другима често је изостављена и деца са инвалидитетом су изложена дискриминацији, односно понашању којим се неоправдано прави разлика или неједнако поступа према њима у односу на осталу децу - говори Снежана и додаје:
- Деца са инвалидитетом треба да имају сва права као и друга деца али и исти приступ образовању, здравственим услугама и заштити од дискриминације и насиља. Тешкоће постоје у свакодневном животу попут недостатка прилагођених услуга или приступа објектима посебно у области образовања, здравства, социјалне заштите, културе, спорта које отежавају живот особама са инвалидитетом попут неуважавања ограничења инвалидитета са аспекта мобилности нпр. кретања.
Дискиминација у установама образовања може се огледати у одбијању уписа детета у вртић или школу, необезбеђивању додатне образовне подршке, одређеног материјала или прилагођених уџбеника детету коме је таква помоћ потребна, изостављање деце из појединих активности у току наставе због инвалидности или болести а у које дете може да се укључи, омаловажавање детета или имитирање хода, говора, изгледа у вези са инвалидитетом, игнорисање или избегавање контакта са дететом које има неки инвалидитет или здравствени проблем.
Педагог Снежана Рајковић навела је и пар примера које треба поштовати како се не би правила неоправдана разлика међу децом са инвалидитетом и здравственим проблемима и осталом децом у установама образовања:
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.