Судећи према подацима добијених приликом испитивања деце о дигиталном насиљу међу вршњацима и непријатностима са којима се сусрећу на интернету, већина ученика из групе испитаника има добру мрежу социјалних односа са пријатељима и вршњацима.
Скоро три четвртине (72%) може да се ослони на своје пријатеље у тешким ситуацијама (исто колико и на породицу), док више од две трећине (67%) сматра да се пријатељи труде да им помогну и могу са њима да причају о својим проблемима.
О овоме чешће извештавају старији ученици.
Припадност школи – значајна улога у сузбијању вршњачког насиља
Већина испитаних ученика (71%) осећа се сигурно у својој школи. Ипак, скоро трећина мисли другачије.
Деца се, очекивано, више ослањају на своје пријатеље него на школске другове. Нешто више од половине (56%) сложило се са тврдњом да су други ученици фини и да хоће да им помогну (са сличном 9-12 г. 13-17 г. тврдњом која се тиче пријатеља сложило се више њих, две трећине ученика).
Приближно две трећине ученика свих узраста имају барем једног наставника у школи коме могу да се обрате када имају неки проблем.
Међутим, нешто више од половине испитаних ученика (54%) сматра да их наставници уважавају као особу.
Млађи ученици осећају се сигурније у школи него старији и имају израженије осећање припадности школи.
Резултати истраживања о насиљу деце на интернету у Србији преузети од стране „Деца Европе на Интернету“ и Националног контакт центра за безбедност деце на Интернету.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.