Скоро као и сви њихови вршњаци, и деца са сметњама у развоју проживљавају и срећу, тугу, радост, али и оне негативне ствари из живота попут вршњачког насиља, злостављања, занемаривања и потребна им је наша помоћ, подршка и сигурна рука.
Када је реч о томе којим ризицима су изложена деца са сметњама у развоју у школи говорила је мастер дефектолог и породични терапеут Сузана Миковић.
Она истиче да су деца са сметњама у развоју изложена свим ризицима од вршњачког насиља као и њихови вршњаци, само што је тај ниво ризика повећан и изражен.
- Деци са сметњама у развоју често је потребан неки вид подршке и прилагођавања окружења како би на адекватан начин задовољили своје потребе - говори Миковић и додаје:
- Сама та разлика некад чини повод да се јави неки облик вршњачког насиља. Деца са сметњама у развоју могу бити етикетирана као другачија, називана погрдним именима, неприхваћена, изолована од других, а није редак случај физичког насиља.
Дефектолог и породични терапеут Сузана Миковић додаје да дете са сметњама у развоју поседује одређене индивидуалне специфичности и самим тим не можемо да генерализујемо када говоримо о могућностима да дете препозна потенцијално опасну ситуацију и пријави насиље, али чињеница је да у школи постоје протективни механизми и интензиван рад на превенцији вршњачког насиља и предрасуда према деци са сметњама у развоју.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.