Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Деца и млади
Читај ми

Комуникација у виртуелном и реалном свету: Поштујмо различитости!

6. април 2022.

У време сталних иновација и напретка технологије и све чешће комуникације у скраћеној верзији где речи имају највише три слова или је све речено једним емотиконом, често заборавимо ко се крије иза написане поруке, жутог „смајлија“ или искривљеног „тужића“.

На питање да ли нас је пандемија још више удаљила, оставила код куће и усмерила баш на комуникацију преко развијених и заиста свемоћних платформи и како се изборити са иновацијама које нам савремено диктира говорила је стручни сарадник-педагог Сузана Коматина.

- Не умањујем значај чувања здравља, јер то и јесте на првом месту, никако не спорим реч струке већ само посматрам ствари из угла једног обичног човека, родитеља и педагога. Такође не спорим, да је важно да је настава праћена, да смо успели на неки начин да се снађемо и да није све изгубљено у моменту кад је свет стао због озбиљне болести. Примећује се само да су се деца још више окренула виртуелном свету у смислу онлајн комуникације, игрању игрица у пару или групи, изазовима са Тик-Тока. Да користе комуникацију сведену на мали фонд речи, да је много важније како изгледају од тога шта говоре, коме говоре и да ли уопште познају особу са друге стране. Има ту једна „позитивна“ ствар, смањио се по школама број случајева насиља који се дешавају у непосредном контакту, нема туча кад су сви онлајн, али се јављају нови и сасвим другачији проблеми. Када се сретну у реалном животу разговарају опет преко телефона, тачније гледајући се преко руба екрана. Често немају разумевања једни за друге, вређају се и понижавају – истиче Коматина и додаје:

- Била комуникација реална или виртуелна не смемо заборавити колико смо сви различити и колико је важно да баш ту различитост прихватамо и поштујемо једни код других. О различитостима по верској и расној припадности, боји коже и слично, се често говори, али некако нам промичу оне свакодневне „мале ствари“ и оне „ситнице које живот значе“ и  њихов утицај на развијање ненасилне комуникације.

Како истиче, не воле сви исти цртани филм, серију, не скупљају сличице за исти албум, не воле исту боју, не слушају исту врсту музике, а то никако не значи да су ови други паметнији, и више у тренду од других и обрнуто. Ове ствари свако посматра из свог угла и из „својих ципела“.

- Покушајмо да своје дете научимо да сви говоре, ходају, трче, облаче се, шминкају се, певају на неки свој начин... Објаснимо детету да оно што се нама допада, прија, изазива у нама радост, тугу, бол не утиче исто и на нашег друга из клупе, рођака, комшију...Оспособимо га да уочи да оно што Мају радује, Страхињи можда смета, а Теодору деконцентрише те не може да прати на часу и тиме ћемо учинити велику ствар и за њега и за људе из његовог окружења. А ако му још развијемо способност да пре него што Тамари изговори да су јој „уши клемпаве“ изброји до 10, замисли да је то реч о његовој сестри или пак о њему самом увешћемо га већ у неке од вештина ненасилне комуникације – објашњава Коматина кроз пример.

- Неко је добар глумац, фудбалер, рецитатор, воли такмичења, воли школу, а „овај други“ се можда тек проналази, можда много лута и то га вероватно оптерећује, можда има лош дан...  Хајде да се сви мало „укључимо“ и препознамо и уважимо потребе других људи. Свако понашање има неку своју позадину, неку своју причу. Не крећу ујутру сви у школу из истих услова... Некоме фале ципеле, јакна, књиге, некоме љубав, разумевање и да су родитељи код куће. Размишљајмо о томе пре него што изговоримо ружну реч и пре него што опишемо неког као „оваквог или онаквог“. Таквом дечаку или девојчици је потребна помоћ и подршка родитеља, вршњака, запослених из школе - закључује стручни сарадник-педагог.

-Уместо осуде, ружне речи, „етикете“, подругљивог погледа, неразумевања различитих ставова, мишљења, погледа на свет бирајмо све супротно од тога... Подршку, разумевање, лепу реч и отвореност за различитости.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Деца и млади
  • Нова обука за ученике: Спречи конфликт пре него што почне!
    Нова обука за ученике: Спречи конфликт пре него што почне!
  • Извор: Canva
    Како читање обогаћује вокабулар и побољшава комуникацију код деце?
  • Извор: Canva
    Светски дан здравља: Како изградити здраве навике код деце и младих?
  • Извор: Canva
    Мећународни дан за елиминацију расне дискриминације: Како стати на пут расној дискриминацији?
  • Извор: Canva
    Спорт и деца: Како физичка активност доприноси физичком, менталном и социјалном развоју?
  • Foto: Canva
    Петарде нису за децу! Безбедност је увек на првом месту!
  • Foto: Canva
    Методе мотивисања ученика, прилагођене данашњим генерацијама
  • Нова обука за ученике: Трговина људима - Превенција, препознавање, пријава и подршка. Зашто је важно да о овом причамо?
    Нова обука за ученике: Трговина људима - Превенција, препознавање, пријава и подршка. Зашто је важно да о овом причамо?
  • Foto: Freepik
    Како да школа буде више од места за учење?
  • Како заштити дете од дискриминације у предшколској установи или школи?
    Како заштити дете од дискриминације у предшколској установи или школи?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија