Појачајте тврдњу да нико не заслужује да буде третиран на такав начин и да ништа лоше није урадио.
Постарајте се да они знају да постоји помоћ која им је доступна.
Подстакните их да разговарају са наставником којем верују како би имали осећај да постоји сигурно место у школи којем могу да се обрате.
Подстакните их да разговарају са својим родитељима/старатељима и да уколико ово није изводљиво напишу писмо или разговарају са неким другим чланом породице.
Снимите екран на којем се види доказ узнемиравања на интернету како би имали доказ за оно што се дешава.
Пријавите сваки облик злоупотребе одговарајућој социјалној мрежи тако што ћете кликнути на дугме „пријави злоупотребу“.
Водите дневник тако да имају неко безбедно и приватно место где ћете уписати њихове најдубље мисли и осећања који ће моћи да им помогне да се не затварају у себе.
Похвалите их за храброст и разговарајте о стварима на начин који ће их подстаћи додатно да предузму одговорност и потраже помоћ.
Слање узнемиравања мејлом или постављање истог на интернет страницу може бити узнемиравање и ако се ово десило обратите се Националном контакт центру за безбедност деце на интернету.
Питајте школу уколико они имају полицајца за везу који може да помогне у овој ситуацији и разговарајте са школом о опасностима и последицама.
Преузето са: Национални контакт центар за безбедност деце на интернету.
Национални контакт центар за безбедност деце на интернету, при Министарству трговине, туризма и телекомуникација, успостављен је 27. фебруара 2017. године, на основу Уредбе о безбедности и заштити деце приликом коришћења информационо-комуникационих технологија.
Центар је први, и за сада једини, институционални механизам у региону који се бави превенцијом и реаговањем на угрожавање деце у дигиталном окружењу, пружајући могућност грађанима да се бесплатно обрате на број телефона 19833 или путем онлајн платформе Паметно и безбедно.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.