Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Дечија права и одговорности – Примери из праксе

Пише Данијела Вукић Денић, педагог у ОШ „9.октобар“, Прокупље и саветник-спољни сарадник за заштиту од насиља Министарства просвете.

 

Циљ образовања је да оспособи и подстакне ученике да се активно укључе у школске активности. Активним учествовањем у школским активностима, ученици развијају широк спектар компетенција укључујући знање и разумевање, техничке и методичке вешитне , вредности и ставове као што су: толеранција, уважавање и одговорност. Образовање промовише активну улогу ученика у образовном процесу, наглашавајући да ученици треба да се упознају са људским правима које разумеју и поштују, а кроз радионице у учионицама и практично искуство у школском животу развијају сигурност и примењују их.

Пример превентивне активности наше школе има за циљ развијање ученичке одговорности, значај договарања као превенцију насиљу.

Час одељењске заједнице Дечија права и одговорности

Активности и кораци за реализацију часа:

  1. Можете ли да замислите фудбалску утакмицу, кошаркашку утакмицу у којој се не би поштовала правила? Како би то изгледало?

(Наставник заједно са ученицима набраја десетак смешних/ружних последица непридржавања правила)

    2. Замислите школу у којој се не би поштовала договорена правила. Како би та школа изгледала?

(Наставник заједно са ученицима набраја десетак смешних/ружних последица непридржавања правила)

  1. Читање приче:

Већ дуже време се дружим са једном другарицом. Она је председник нашег одељења. Када она нешто предложи, сви то прихвате, као да се плаше ње, а онда дођу мени и кажу да је безобразна.

Тада  им кажем да и ја желим да сви у одељењу заједнички доносимо одлуке. Ја се стално буним, али не вреди кад је остали слушају.

Пред рођендан другарице из одељења, договарали смо се за поклон. Причали смо о томе да јој купимо књигу о цвећу. На састанку одељењске заједнице она је предложила да купимо слику. Инсистирала је да се купи оно што је она замислила. Сви су ћутали и на крају пристали на оно што је рекла. Ја сам се изнервирала и испричала  јој  шта су други рекли о њој и како би волели да се одлучује. Очекивала сам да ће ме остали подржати. Они су ћутали. Нисам могла да верујем.

Како вам се свиђа прича? Шта је овде добро, а шта лоше у одељењу?

(Јавља се ко хоће и износи своје мишљење.)

  1. Подсетите ме која су то Дечија права? Чему она служе?

(На половини табле наставник записује Дечија права која ученици наброје и допуњује оним правима која недостају.)

  1. Које су обавезе ученика у школи? Шта се дешава када ученик не испуњава своје обавезе?

(На другој половини табле записује обавезе ученика које они набрајају и допуњује обавезама које недостају.)

  1. Подела ученика у групе (по 5-6 ученика) . Задатак је следећи: На основу ових права и обавеза које су на табли, направите кућни ред одељења.
  2. Размене група. Свака група чита своју листу права и обавеза, а све заједничке ставке чиниће одељењски кућни ред и тај ред примењиваћемо до краја школске године.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo: Shutterstock
Photo: Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo: Shutterstock
    Добар пример сарадње школе и родитеља у превенцији вршњачког насиља
  • Photo: Shutterstock
    Превенција сексуалног насиља у школи
  • Photo: Shutterstock
    Како да реагује ученик/ца када је сведок дигиталног насиља?
  • Photo: Shutterstock
    Шта је позитивно родитељство?
  • Photo: Shutterstock
    Превенција насиља кроз лепе речи
  • Photo: Shutterstock
    Од такмичења до ривалства
  • Photo: Shutterstock
    На који начин разговарати са родитељима када се утврди да дете трпи насиље у породици?
  • Photo: Shutterstock
    Значај породице за социјализацију детета
  • Photo: Shutterstock
    Пример из праксе - Програм “Јаке породице”
  • Photo: Shutterstock
    Развој дигиталних компетенција код деце
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија