Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Дискриминација деце на основу неког инвалидитетa или здравственог проблема

Деца са неким инвалидитетом или здравственим проблемом врло често се сусрећу са различитим облицима дискриминације у окружењу али и у установама образовања, истиче на самом почетку разговора педагог Снежана Рајковић.

- У Конвенцији о правима особа са инвалидитетом под особом са инвалидитетом сматра се "особа која има дугорочне физичке, менталне, интелектуалне или чулне тешкоће, које у интеракцији са разним препрекама могу ометати пуно и ефикасно учешће у друштву на једнакој основи са другима." И та једнака основа са другима често је изостављена и деца са инвалидитетом су изложена дискриминацији, односно понашању којим се неоправдано прави разлика или неједнако поступа према њима у односу на осталу децу - говори Снежана и додаје:

- Деца са инвалидитетом треба да имају сва права као и друга деца али и исти приступ образовању, здравственим услугама и заштити  од дискриминације и насиља. Тешкоће постоје у свакодневном животу попут недостатка прилагођених услуга или приступа објектима посебно у области образовања, здравства, социјалне заштите, културе, спорта које отежавају живот особама са инвалидитетом попут неуважавања ограничења инвалидитета са аспекта мобилности нпр. кретања.

Дискиминација у установама образовања може се огледати у одбијању уписа детета у вртић или школу, необезбеђивању  додатне образовне подршке, одређеног материјала или прилагођених уџбеника детету коме је таква помоћ потребна, изостављање деце из појединих активности у току наставе због инвалидности или болести а у које дете може да се укључи, омаловажавање детета или  имитирање хода, говора, изгледа у вези са  инвалидитетом, игнорисање или избегавање контакта са дететом  које има неки инвалидитет или здравствени проблем.

Педагог Снежана Рајковић навела је и пар примера које треба поштовати како се не би правила неоправдана разлика међу децом са инвалидитетом и здравственим проблемима и осталом децом у установама образовања:

  • право те деце на васпитање и образовање почев од уписа у установу и могућност одлагања уписа али уз препоруку Интересорне комисије, прилагођавање простора у складу са потребама деце и обезбеђивање адекватних материјала или прилагођених уџбеника;
  • прилагођавање начина учења, захтева и остваривања исхода у настави кроз примену мера индивидуализације, прилагођеном индивидуално образовном плану, прилагођеним активностима у складу са реалним потребама детета, објективан начин оцењивања  и касније прилагођавање полагања завршних и пријемних испита;
  • укључивање деце у различите групне активности,
  • сарадња свих учесника у установи и родитеља деце а све у циљу стварања сигурног и подстицајног окружења за раст и развој деце са инвалидитетом и здравственим проблемима.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Foto: Shutterstock
    Шта можете да урадите како бисте изградили поверење са својим дететом?
  • Photo: Pixabay
    Како родитељи могу да пазе шта им дете ради на ТикТок-у?
  • Foto: Shutterstock
    Како помоћи детету у ситуацији када се и родитељ осећа уплашено?
  • Foto: Shutterstock
    Како да спречим да се моје објаве на друштвеним мрежама користе за манипулисање или понижавање?
  • Foto: Shutterstock
    Како да родитељ реши конфликт који има се дететом
  • Foto: Shutterstock
    Како да помогнемо тинејџеру да изгради самопоуздање?
  • Foto: Shutterstock
    Како бити подршка детету у стресним ситуацијама?
  • Влада формирала Савет за спречавање вршњачког насиља
    Влада формирала Савет за спречавање вршњачког насиља
  • Фото: Shutterstock
    Шта да радим ако моје дете трпи вршњачко насиље или му вршњаци прете?
  • Фото: Shutterstock
    Прекомерна употреба интернета код деце
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија