Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Пример из праксе: Какве последице вербално насиље оставља на ученика?

Полазак у пети разред није само прелазак у старије разреде већ и време кад се дешавају бурније физичке и психичке промене код деце. Сужава се и круг дружења појединца са осталима. Дете тада бира да време проводи са онима који имају слична интересовања. Тако настају мале групе ученика који желе да остану онакви какви су и оне веће  у којима се прилагођава захтевима групе да би био прихваћен.

Дечак Н. је био лепо васпитан, помагао је другима, слушао кад нешто причају, никоме није говорио ништа ружно.Чак је покушавао да саветује другаре ако су имали проблем. Није се истицао трчањем и гурањем по ходнику, псовкама, задиркивањем девојчица или расправом са наставницима кад није био спреман за одговарање. Ово ради добар део дечака у старијим разредима основне школе. Све то што није радио као већина био је повод да добије вербалне увреде од својих другара који су по мало били и љубоморни што девојчице воле да су у друштву дечака Н. Увредекао што су: “Немаш појима да играш фудбал.“ „Ајде ћути ти си будала!“ и сличне биле су свакодневне.

Ученик Н. је покушавао да на пристојан начин одговори на увреде, али му то није побољшало однос са већином дечака. То их је охрабрило да наставе са истом, нападачком причом. Он их је онда игнорисао, али ни то није помогло. Групи која вређа прикључили су се и дечаци из других разреда тако да је ствар по дечака Н. постала заиста оптерећујућа. Све је трајало неколико месеци. Он се није жалио тако да нису знали ни родитељи ни наставници.

Најзад се обратио разредном старешини, психологу школе, родитељима. Покренути су чести разговори  са дечацима који су били непристојни према Н. Одржаване су и радионице на тему вршњачког насиља. У циљу зближавања деце, прихватања различитости и уважавања индивидуалности Ђачки парламент се ангажовао код одржавања школских приредби, излета, изложби, где су учесници били сви они који су непромишљено прозивали Н. Круг вербалних напада се смањио, али не и нестаао.

Дечак Н. је научио механизме вербалне одбране мада је све оставило на њега дубок траг и после пар година – била су то непријатна трауматична сећања и осећај који се врааћао када нападачке и ружне речи прођу кроз његову главу.

Пише наставник разредне наставе Јасминка Богдановић.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo : Shutterstock
    Искуства из школе - Како можемо бити актери у превенцији вршњачког насиља чија су мета ученици са сметњама у развоју и...
  • Photo : Shutterstock
    Зашто је важно да се информишемо о инклузивном образовању и боље упознамо ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом...
  • Photo : Shutterstock
    Шта школа треба да уради када се вршњачко насиље деси ван њених просторија?
  • Photo : Shutterstock
    Како разумно и са емпатијом разговарати са адолесцентом
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Школски форум театар у Пољопривредно-хемијској школи „Др Ђорђе Радић“ Краљево
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Како стати на пут дигиталном насиљу?
  • Photo : Shutterstock
    Искуство из праксе: Како спречити вршњачко насиље у школама?
  • Photo : Shutterstock
    Позитиван пример из праксе: ЖИВА БИБЛОТЕКА У ПОЉОПРИВРЕДНО-ХЕМИЈСКОЈ ШКОЛИ “ДР ЂОРЂЕ РАДИЋ”, КРАЉЕВО
  • Photo : Shutterstock
    Депресивни адолесцент у школском окружењу
  • Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
    Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • МТТТ

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија