На тему да ли дете које је извршилац насиља у школи може такво понашање научити из примера које има код куће, и да ли су и у којој мери односи у породици, као и сами родитељи одговорни за понашање свог детета које можда врши насиље над својим вршњацима говорила је проф. др Марија Младеновић са Факултета здравственх и пословних студија „Сингидунум“.
На самом почетку разговора др Младеновић истиче да је породица најстарија базична друштвена јединица, са основним задатком да обезбеди потомство и да га социјализује. Између осталог, подразумева се да породица детету треба да пружи физичку и емоционалну помоћ, да га интелектуално стимулише и да максимално допринесе развоју његових потенцијала, да га социјализује, а свакако је и место на којем њени чланови треба да се осећају безбедно.
Како даље наводи, злостављање не мора да буде само физичко (мада је овај облик злостављања највише видљив), може да буде и психичко, односно емоционално, али и економско, може да се манифестује као манипулација било које врсте, попут застрашивања или превелике контроле, а деца могу бити директне или индиректне жртве.
Кад говоримо о физичком злостављању, које се најлакше установљава, тачно је да је у неким културама физичко кажњавање, пре свега деце, уобичајено, али батина није из раја изашла, објашњава даље др Миладеновић.
На основу свега стручно наведеног и објашњеног од стране проф. др. Марије Младеновић може се закључити само једно, а то је да дете које је извршилац насиља није увек одговорно за своје непримерено понашање према вршњацима у школи.
Када се деси ситуација било каквог облика вршњачког понашања, једина исправна ствар ради сузбијања и превенције истог, неопходно је да погледамо ситуацију из шире перспективе, односно целокупну ситуацију у породици, како би дошли до адекватног сазнања и праве слике због чега дете прави проблеме у школи и својим вршњацима.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.