Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Породичне теме
Читај ми

Kaко бити позитиван пример детету и научити га да воли и прихвата сваког вршњака без обзира на разлике?

14. јул 2021.

Професионалци и родитељи треба својим примером да покажу детету да је свако суштински посебан на свој начин, да је вредан поштовања и прихватања и да поседује потенцијале и карактеристике и да је природно и нормално уважавати их, овим речима мастер дефектолог и породични терапеут Сузана Миковић објашњава како да родитељи, старатељи и остале одрасле особе из дететовог окружења помогну да се разбију предрасуде о деци са сметњама у развоју, како их прихватити, бити им помоћ, подршка и пријатељ.

- Велику улогу у стварању предрасуда играју управо ставови родитеља и значајних других из дететовог окружења и социјална искуства деце - објашњава Сузана Миковић и додаје:

- Уколико одрасли желе да науче дете да толерише разлике тако да оне нису критеријум нечије вредности, онда је тај садржај потребно поткрепити сопственим моделом и приликама да се дете сусретне и да развије систем размишљања.

У том смислу је битно истаћи да није добро етикетирати, на директан или индиректан начин, децу која су слабија у постигнућима као мање вредна или децу из осетљивих категорија или децу која због одређених развојних сметњи имају неки вид подршке у остваривању својих потреба, објашњава дефектолог и породични терапеут.

То значи да систем стварања предрасуда почиње и пре школског доба, али да у великој мери утичу дечија искуства у школском добу која дете стиче у школи, породици и целокупној социјалној мрежи.

- Уколико деца са сметњама у развоју похађају исту школу или разред потребно је активно укључивати децу са сметњама у развоју у разредне и школске активности и у складу са њиховим могућностима им обезбедити шансе да учествују. Свако може да допринесе заједничком пројекту, приредби, представи и изложби у одређеној мери и могућности, без обзира да ли говоримо о школском окружењу или другим јавним и  културно уметничким институцијама.

Сузана Миковић објашњава да у предшколском, а касније и у школском окружењу професионалци спроводе различите програме и садржаје који подстичу вршњачку сарадњу, позитивна социјална искуства, емпатију и равноправност кроз различите едукативне радионице, игре улога, пројекте, хуманитарне акције, предавања, трибине, али и кроз свакодневну климу.

- У школском окружењу важно је да наставници и сарадници негују инклузивну климу која се занива на равноправности и једнакости у изборима, остваривању образовних и васпитних потреба и социјалним активностима. У пракси није ретка појава да друга деца прећутно избегавају дете са сметњама у развоју или дете које је по било којој својој особености другачије - објашњава Миковић и додаје:

- Зато је важно интензивно радити на превенцији социјалног искључивања и интензивно едуковати децу и родитеље о вредностима равноправног и толерантног друштва.

Важан аспект ове теме су и родитељи деце са сметњама у развоју којима је неопходно пружити подршку током одгајања детета како би могли да омогуће детету да учествује у активностима са вршњацима. Потребно је охрабривати родитеље и тражити конкретне начине подршке како се не би повлачили због тешкоћа да се изборе са препрекама саветује Сузана Миковић.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Породичне теме
  • Извор: Canva
    Да ли сте знали да хобији у детињству утичу на успех у школи?
  • Извор: Canva
    Међународни дан матерњег језика: Негујмо богатство речника код деце
  • Photo: Canva
    Како поставити границе деци: Изазови родитељства између строгоће и разумевања
  • Foto: Canva
    Како провести време са децом и смањити време...
  • Foto: Freepik
    Да ли дете треба да одраста са кућним љубимцем или не?
  • Концепт узајамног васпитања и образовања
    Концепт узајамног васпитања и образовања
  • Foto: Freepik
    Шта је либерални васпитни стил и због чега није добар?
  • Foto: Freepik
    Шта је aуторитарни стил васпитања?
  • Foto: Freepik
    Шта је демократски стил васпитања?
  • Foto: Freepik
    Социјалне вештине - Вештине за читав живот
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија