Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Деца и млади
Читај ми

Методе мотивисања ученика, прилагођене данашњим генерацијама

12. децембар 2024.

Савремено образовање поставља пред наставнике све сложенији изазов: како задржати пажњу и подстаћи интересовање ученика који расту у дигиталној ери, окружени брзим информацијама и интерактивним садржајима. За разлику од ранијих генерација, данашњи ученици траже више од традиционалних метода подучавања – њима су потребни динамични, практични и персонализовани приступи који ће им омогућити да активно учествују у процесу учења. С обзиром на ове потребе, наставници се све више ослањају на иновативне методе мотивисања које обједињују најбоље из педагогије и технологије, како би створили окружење у којем учење постаје узбудљиво, релевантно и инспиративно.

У овом тексту истражићемо неке од најефикаснијих метода за мотивисање ученика, прилагођених интересовањима ученика, начину размишљања и потребама. Од интерактивних приступа и гејмификације до подршке родитеља и наставника, ове методе нуде практична решења за формирање учионице која подстиче љубав према знању и ствара креативне, ангажоване ученике спремне да преузму активну улогу у свом образовању.

1. Пројектни рад, рад у групи и активна настава

Данашњи ученици имају потребу да учење доживе као нешто што је применљиво у стварном животу, а не само као теорију коју треба савладати. Интерактивни приступи, као што су пројектни рад, практични задаци и рад у групама, омогућавају ученицима да се активније укључе у процес учења. 

На пример, када ученици раде на пројекту који показује како математичке формуле имају примену у грађевини или како биологија објашњава природне процесе, учење постаје опипљиво и узбудљиво. Практичне активности омогућавају им да директно искусе оно што уче, што значајно повећава њихову мотивацију.

2. Образовне апликације, алати и софтвери претварају апстрактно у реално

Ученици данашњице одрастају окружени технологијом, па се дигитални алати могу користити да учење постане привлачније и доступније. Образовне апликације, виртуелне учионице, интерактивни видео материјали и други дигитални ресурси могу омогућити ученицима да уче у складу са својим ритмом и интересовањима. 

На пример, интерактивне апликације за учење језика или симулације у физици могу пружити ученицима нове могућности да истраже градиво. Употребом технологије у настави, ученици добијају простор за самостално учење и истраживање, што им омогућава да се осећају укључено и мотивисано.

3. Индивидуални приступ и прилагођавање садржаја

Свако дете је посебно и има различите интересе, потребе и брзину савладавања градива. Препознавање ових разлика и прилагођавање наставе омогућава наставницима да мотивишу ученике пружајући им подршку која одговара њиховим способностима. Индивидуални приступ укључује постављање личних циљева, што омогућава ученицима да осете напредак и задовољство у постигнутим резултатима. Примењивањем овог приступа, ученици се осећају вреднованим и поштованим, што је кључно за одржавање њихове мотивације.

4. Укључивање елемената игара у наставу

Гејмификација, односно укључивање елемената игара у процес учења, изузетно је ефикасан метод мотивисања ученика. Бодовање, рангирање, значке за достигнућа и задаци који имају различите нивое препрека могу подстаћи такмичарски дух и развити осећај задовољства постигнутим резултатима. 

На пример, ученици могу добити бодове за активно учешће у дискусијама или за успешно решавање задатака. Гејмификација не само да чини учење занимљивијим, већ и ствара окружење у којем ученици осећају радост због сопственог напретка.

5. Сарадња са наставницима и родитељима

Постизање успеха у школи зависи не само од ученика, већ и од подршке коју добијају од наставника и родитеља. Када наставници активно сарађују са родитељима, могу боље разумети потребе и изазове са којима се ученик суочава. Ова подршка пружа ученику сигурност и охрабрење да се посвети учењу. Сарадња са наставницима и родитељима гради мрежу подршке која је изузетно важна за развој самопоуздања и мотивације код ученика.

6. Подстицање креативности и критичког мишљења

Креативност и критичко мишљење кључни су елементи који омогућавају ученицима да развију дубље разумевање градива. Наставници могу подстаћи ученике да размишљају „изван оквира,“ решавају проблеме и изражавају своје мишљење. Када ученици имају слободу да истражују и предлажу своја решења, постају мотивисанији и ангажованији у настави. Ово је посебно корисно у пројектима и дебатама, где се могу суочити са различитим перспективама размишљања и научити како да формулишу аргументе.

7. Награђивање успеха и труда

Препознавање труда и постигнућа ученика има велики значај у процесу мотивисања. Похвале, признања, сертификати или мала награда могу подстаћи ученике да се више труде и наставе да напредују. Вредновање њиховог труда шаље поруку да су њихови напори запажени и цењени. Овај осећај постигнућа и признања има дугорочан позитиван утицај на њихову мотивацију и спремност да савладавају нове изазове.

Градимо учионицу која мотивише и испирише!

Мотивисање ученика данашњих генерација захтева прилагођен, иновативан и индивидуалан приступ. Кроз коришћење интерактивних метода, дигиталних алата, гејмификације и подршке родитеља и наставника, стварамо окружење које не само да их подстиче на учење већ и на развијање критичког мишљења, креативности и самопоуздања. Наставници као носиоци промена у образовању, играју кључну улогу у стварању учионице која је испуњена ентузијазмом, подршком и мотивацијом за постизање успеха.

Неке од интересантних примера како мотивисати ученике да боље уче и памте можете погледати и на следећем блогу: ОВДЕ.

 

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље или било који други облик насиља то можете да пријавите ОВДЕ.

Foto: Canva
Foto: Canva
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Деца и млади
  • Нова обука за ученике: Спречи конфликт пре него што почне!
    Нова обука за ученике: Спречи конфликт пре него што почне!
  • Извор: Canva
    Како читање обогаћује вокабулар и побољшава комуникацију код деце?
  • Извор: Canva
    Светски дан здравља: Како изградити здраве навике код деце и младих?
  • Извор: Canva
    Мећународни дан за елиминацију расне дискриминације: Како стати на пут расној дискриминацији?
  • Извор: Canva
    Спорт и деца: Како физичка активност доприноси физичком, менталном и социјалном развоју?
  • Foto: Canva
    Петарде нису за децу! Безбедност је увек на првом месту!
  • Нова обука за ученике: Трговина људима - Превенција, препознавање, пријава и подршка. Зашто је важно да о овом причамо?
    Нова обука за ученике: Трговина људима - Превенција, препознавање, пријава и подршка. Зашто је важно да о овом причамо?
  • Foto: Freepik
    Како да школа буде више од места за учење?
  • Како заштити дете од дискриминације у предшколској установи или школи?
    Како заштити дете од дискриминације у предшколској установи или школи?
  • Шта је добробит деце и како је подржати?
    Шта је добробит деце и како је подржати?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија