Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Породичне теме
Читај ми

Најбољи начин комуникације наставника и родитеља у школи

2. март 2021.

Успех ученика у великој мери зависи од комуникације између родитеља и наставника. Од самог почетка школовања, родитељи би требало да граде позитиван однос према школи и учитељима како би ученици на време схватили да је школа место где се родитељи срећу са наставницима и са њима граде пријатељске односе.

Чини се једноставним кад се oвако напише, али да ли је у пракси заиста тако? Јављају се питања како се и на који начин граде односи између родитеља и наставника. Како да се оствари добра комуникација између њих која би омогућила боље услове за све три стране у школском систему, како за наставника који ће до родитеља долазити лакше, комуницирати и размењивати информације које ће допринети напретку и бољем развитку детета, тако и родитеља који ће имати поверење у наставнике и који ће настојати да прате обавештења, савете и упутства наставника, па тако и детета које ће се осећати сигурно и безбедно у школи, као и код куће.

Шта се дешава у случају када наставник има проблема у комуникацији са родитељима који показују насилно понашање, објашњава психолог Биљана Михаиловић и издваја неколико корисних савета који се могу применити у овој ситуацији.

- Неспорно је да иза сваког понашања родитеља стоји брига и потреба да буду сигурни да ће њиховом детету бити добро. Споран је, с једне стране, начин на који то изражавају и, с друге стране, оно што они виде као једино решење проблема (нема плана Б!). За поступање у ситуацијама насиља у школи постоје прописани кораци у реаговању и они заиста представљају добар ослонац. Дефинисани су нивои и врсте насиља и предвиђено је ко је задужен за реаговање на ком нивоу и у односу на то ко је починилац. Међутим, свака ситуација је специфична, јер је сваки учесник сукоба специфичан. Родитељи би требало да буду сарадници у овом процесу, али својим ставовима и начинима реаговања често могу бити фактор који ремети или отежава разрешење проблема, а може се десити и да сами родитељи, својим начином реаговања представљају проблем.

Свест о томе да не могу да контролишем како се други понаша, али - могу да контролишем како се ја понашам,  омогућиће да размишљамо на конструктиван начин и не „склизнемо” у бес („Одакле му право да се овако понаша?”) или самосажаљење („На просветне раднике може да се истреса како ко хоће.”), што ће нас само удаљити од решавања проблема.

Постоји неколико конкретних корака које наставници могу да предузму како би се лакше носили са неспоразумима у комуникацији, па и могућим агресивним реаговањима родитеља: 

ПРЕ непријатног разговора:

– Што детаљније упознати родитеље са правилима и процедурама, важећим школским правилницима (како се правдају часови; термини отворених врата; начини коминукације – СМС, позив, писмо...; начин облачења; о непријатном догађају у школи прво се обавештава одељењски старешина, а не родитеље мобилним...);

– Упознати родитеље са Правилником о оцењивању, Протоколом о поступању у ситуацијама насиља, Правилима понашања у школи, образовним стандардима и њиховим нивоима;

– Ускладити на нивоу (макар) одељењског већа доследно спровођење договорених правила.

ЗА ВРЕМЕ самог непријатног разговора:

– Остати смирен и користити технике ненасилне комуникације (активно слушање, парафразирање, преоквиравање, ја-поруке, показивати емпатију и за саговорника и за себе...). 

Ипак, уколико је родитељ насилан, позвати полицију. 

НАКОН непријатног разговора:

– Размена са колегама или стручним сарадником, не само у смислу описа догађаја, већ и емоција. Осетити емпатију према себи.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ. 

Foto : Shutterstock
Foto : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Породичне теме
  • Извор: Canva
    Да ли сте знали да хобији у детињству утичу на успех у школи?
  • Извор: Canva
    Међународни дан матерњег језика: Негујмо богатство речника код деце
  • Photo: Canva
    Како поставити границе деци: Изазови родитељства између строгоће и разумевања
  • Foto: Canva
    Како провести време са децом и смањити време...
  • Foto: Freepik
    Да ли дете треба да одраста са кућним љубимцем или не?
  • Концепт узајамног васпитања и образовања
    Концепт узајамног васпитања и образовања
  • Foto: Freepik
    Шта је либерални васпитни стил и због чега није добар?
  • Foto: Freepik
    Шта је aуторитарни стил васпитања?
  • Foto: Freepik
    Шта је демократски стил васпитања?
  • Foto: Freepik
    Социјалне вештине - Вештине за читав живот
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија