Под термином „родитељска медијација” или родитељско посредовање подразумевају се различити начини на које родитељи/старатељи покушавају да утичу на то како и у које сврхе њихова деца користе дигиталне медијe.
С обзиром на чињеницу да деца почињу да користе дигиталне уређаје/интернет у све млађем узрасту, стручњаци све чешће указују на значај активног посредовања од стране родитеља, као и на нову улогу родитеља у дигиталном добу – улогу „дигиталних ментора” деци.
У модерним литературама се разматра више облика родитељске медијације, као и њихова ефикасност у превенцији ризичног понашања деце и младих на интернету.
Како показују истраживања, родитељи се разликују у погледу тога да ли и на који начин балансирају између социјалних (активно учешће и постављање правила о коришћењу) и техничких облика медијације (надгледање, праћење и родитељска контрола), односно да ли им је циљ да првенствено омогуће или ограниче дететово коришћење дигиталне технологије.
Родитељи најчешће посредују тако што објашњавају деци како да безбедно користе интернет (44% испитаних ученика изјављује да родитељи то раде често или веома често), 42% деце одговорило је да им родитељи често или веома често указују на начине безбедног коришћења интернета.
Половини ученика млађег узраста (9-12 година) и трећини старијег узраста (13-17 година) родитељи често помажу када им нешто засмета на интернету. Најмањи проценат испитаних ученика (29%) извештава да их родитељи често охрабрују да интернет користе на конструктиван начин, за истраживање и учење.
Из овог истраживања може се закључити да, што су деца старија, то родитељи мање посредују у њиховом коришћењу дигиталних уређаја. А и када посредују, то је углавном усмерено на заштиту безбедности и превенцију негативног понашања на интернету.
Резултати истраживања о насиљу деце на интернету у Србији преузети од стране „Деца Европе на Интернету“ и Националног контакт центра за безбедност деце на Интернету.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.