Сарадња између породице и предшколске установе представља много више од размене информација о детету и његовим постигнућима. Сарадња која је у најбољем интересу детета треба да има одлике партнерства, што значи да постоји:
- Равноправност обе стране у погледу уважавања и поштовања, као и доприноса развоју детета и бриге о његовом најбољем интересу.
- Комплементарност, тј. проналажење начина да то што их разликује (ниво образовања, способности, разумевање проблема и сл.) искористе да успоставе комплетнији и свеобухватнији приступ детету.
- Аутентичност, тј. препознавање различитости међу васпитачима и различитости међу родитељима и породицама. Нити су све породице исте, нити су сви васпитачи исти и свако треба да има посебан третман који се заснива на уважавању тих различитости.
- Демократичност, с посебним акцентом на учешћу родитеља/ старатеља у васпитно-образовном процесу и доношењу свих одлука које се тичу њихове деце.
Текст је преузет из припучника за васпитаче “ВРТИЋ КАО СИГУРНО И ПОДСТИЦАЈНО ОКРУЖЕЊЕ ЗА УЧЕЊЕ И РАЗВОЈ ДЕЦЕ”.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље или било који други облик насиља то можете да пријавите ОВДЕ.