Сузана Миковић, мастер дефектолог, породични терапеут, тренер асертивности и емоционалне писмености објаснила је шта заправо подразумева развојни норматив и шта треба знати, и шта је главни задатак стручњака из области дефектолошких, психолошких и педагошких наука.
Развојни нормативи или развојна очекивања су заснована на просечним могућностима и достигнућима у датом узрасту у моторичком, сазнајном, говорно-језичком и социо-емоционалном плану.
Развојни нормативи, самим тим, чине само оквире развоја које треба да се прате, али сама одступања не говоре много о правилности и правовремености развоја.
Задатак стручњака из области дефектолошких, психолошких и педагошких наука је да свако из свог угла врши процену напретка у развојном контексту сваког детета понаособ и сагледају дејство фактора који утичу на дететове урођене способности да расте, развија се и остварује своје капацитете.
Важно је да нагласити да се развојна процена не односи само на идентификацију нивоа усвојеног знања и вештина на основу којих се вреднује квалитет програмских садржаја.
Посебан акценат је на:
• индивидуалним карактеристикама детета, стиловима учења, интерсовањима, мотивацији
• досегнутом нивоу когнитивних способности које омогућавају детету да реорганизује постојећа и интегрише нова сазнања у осмишљене и функционалне структуре.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.