Поспешивање менталног и друштвеног развоја детета постиже се задовољавањем дететове потребе за пажњом, стимулисањем детета говором, играњем и другим активностима.
Бити родитељ представља једно интензивно и емотивно искуство. То доноси многа узбуђења, али исто тако може представљати велики изазов и стрес. Родитеље често забрињава једно важно питање – да ли поседују адекватне способности и вештине да однегују и васпитају срећно и здраво дете?
Да би се деца правилно развила, потребан им је неко ко ће их волети. Неко ко ће одвојити време да их схвати. Неко ко ће покушати да одговори са пуно осећања и бриге на потребе њихове јединствене личности. Свакодневни тренуци испуњени љубављу међу родитељима, другим особама које се брину о деци и самом децом, представљају основни елемент за дететов друштвени, емотивни, когнитивни и здрав развој.
Деца која осећају да су вољена, поштована и да се о њима неко брине, имају најбољи почетак.
Међутим, колики је заиста значај праћења самог развоја детета, колику улогу имају родитељи и шта нам то доноси објашњава Сузана Миковић, мастер дефектолог, породични терапеут, тренер асертивности и емоционалне писмености.
Развојна процена служи да се детектује распон развоја оних способности које су важан предуслов за даље усавршавање и припрему за савладавање академских садржаја, објашњава Сузана и додаје да оно пружа обиље сазнања о дететовим склоностима, начинима на који обрађује различите информације, предиспозицијама, што је изузетно корисно за обликовање и презентацију садржаја који се преносе детету и којима се стимулише даљи напредак.
- Развојна процена је за начин да се оквирно установе коју фазу развоја је дете досегло и које границе још треба да помери како би прешло у наредну.
Сузана говори да та сазнања стручњаци добијају свакодневно, посматрајући дете у вођеним или слободним активностима, у вртићу, школи и у размени са родитељима о активностима у породичном и социјалном окружењу. Посматрају се питања која деца постављају, њихови одговори, начини изражавања, имагинације, маштовитост, квалитет вршњачких интеракција, игре и активности које креирају самостално и са вршњацима представљају посредан показатељ дететовог развоја.
- Управо ти показатељи нам постављају изазовни и приоритетни задатак да ослушкујемо и задовољавамо истинске потребе детета, добро отворимо и сензибилишемо своја чула за интересовања која деца испољавају и у складу са тим да стварамо подстицајна окружења и осмишљавамо путеве учења којима ће деца остварити своје потенцијале и индивидуалне предиспозиције - саветује мастер дефектолог, породични терапеут, тренер асертивности и емоционалне писмености, Сузана Миковић.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.