Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Искуство из праксе: Како спречити вршњачко насиље у школама?

Вршњачко насиље у школама и ван њих је проблем са који се удружено морају борити: држава ,образовне институције и родитељи. Решавање овог проблема је један од највећих проблема садашњице.

Током свог рада могла сам запазити нежељена и агресивна понашања код ученика  која су се током времена понављала , а нека су била за очекивати да ће се поновити. Најчешћи облици таквог понашања  су: претње, оговарања, физички или вербални напади као и покушаји намерног искључења појединца из групе. Посебно актуелно и веома заступљено међу децом другог циклуса основног и средњошколског узраста  је насиље које се одвија уз коришћење електронске технологије путем друштвених мрежа, СМС порука, чета и интернет страница.

Из искуства могу рећи следеће;

  1. Школе као образовне институције имају за циљ да створе и негују безбедно окружење. Ту су професори и школско обезбеђење и сви су ту да реагују према потреби. Међутим веома битна ствар у превенцији насиља је едукација ученика, а по потреби и наставног особља у довољној мери.

Неопходно је да се са ученицима ради перманентно да би схватили: шта је то уопште насиље, да им се објасне врсте, облици, нивои насиља, да им се предочи до ког нивоа се у школи поступа саветодавно према њима, а када се покреће дисциплински поступак односно да је насилно понашање кажњиво, да им се објасни појам забрана и поступак поступања у случају кршења забрана. Све наведене активности могу да се реализују у оквиру рада одељенске заједнице.

  1. Неопходно је да се са ученицима ради и по питању емоционалне стабилности где се објашњава значај толеранције, поштовања различитости , ствара се клима у којој се насилничко понашање осуђује, а с друге стране код ученика граде за потребе сваког појединца и поштовање различитости.

Недостатак  рада у школама је што  материјал који се тиче превенције је уграђен у план и програм школских активности, а то у пракси се не спроводи у довољној мери.

Како би се спречило агресивно понашање ученика посебна пажња се посвећује сарадњи школе са родитељим. Они редовно добијају информације од школе о понашању и успеху свог детета и при првим знацима проблема или конфликта  међу ученицима родитељи су информисани такође су позвани да јаве школи уколико примете било какве промене у понашању свог детета.

Морам нагласити да је је већина ученика која се јавља у ситуацијам да трпи или спроводи насиље углавном из нестабилних  породица, деца разведених родитеља, један од родитеља алкохоличар, слаба материјална  ситуација итд.

Некада школа из наведених разлога има слабу помоћ или уопште и нема потребну подршку од стране родитеља у решавању проблема што је још један отежавајући проблем у раду.

Неопходно је да превентивне активности буду уграђене и представљене као обавезујуће у плану и програму рада одељенског срарешине, ПП службе и Тима за заштиту ученика од насиља јер би на овај начин била боља едукација ученика  као и запослених за шта сматрам да је кључ у превенцији насиља.

Teкст написала Мара Јовић, педагог, ОШ “Бранко Радичевић“, Косовска Митровица.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo : Shutterstock
    Искуства из школе - Како можемо бити актери у превенцији вршњачког насиља чија су мета ученици са сметњама у развоју и...
  • Photo : Shutterstock
    Зашто је важно да се информишемо о инклузивном образовању и боље упознамо ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом...
  • Photo : Shutterstock
    Шта школа треба да уради када се вршњачко насиље деси ван њених просторија?
  • Photo : Shutterstock
    Како разумно и са емпатијом разговарати са адолесцентом
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Школски форум театар у Пољопривредно-хемијској школи „Др Ђорђе Радић“ Краљево
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Какве последице вербално насиље оставља на ученика?
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Како стати на пут дигиталном насиљу?
  • Photo : Shutterstock
    Позитиван пример из праксе: ЖИВА БИБЛОТЕКА У ПОЉОПРИВРЕДНО-ХЕМИЈСКОЈ ШКОЛИ “ДР ЂОРЂЕ РАДИЋ”, КРАЉЕВО
  • Photo : Shutterstock
    Депресивни адолесцент у школском окружењу
  • Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
    Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • МТТТ

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија