Школски психолог Милена Црнатовић објаснила је на које знакове школско особље треба да обрати пажњу уколико сумља да неко дете трпи насиље у породици и на који начин треба да реагује ако их примети.
- Најчешће се дешава да се дете нагло повуче у себе и тада се наставник обично обрати прво одељенском старешини, а након тога се одељенски старешина обраћа психолошко - педагошкој служби која даље предузима одређене мере у смисли разговора са дететом и комуникације са члановима породице – истиче Црнатовић и додаје:
- Када имамо неке физичке знакове онда је ту јасно. Уколико дете има повреде које могу да се уоче од стране особља онда такође одмах реагујемо да бисмо проверили заправо како је дошло до тих повреда. Може да се деси да дете просто крене да изостаје из школе, може да има одређене психосамтске реакције у виду главобоље, поврећања, да чешће буде болесно, може да се деси да се дете и само обрати некоме за помоћ и подршку, уколико више не може само да се носи са тим, а може да се деси и да заправо се пожали, рецимо вршњацима, што је такође честа појава, а врло често долази до одређених промена у понашању, пошто насиље рађа насиље, заправо да дете копира онај модел понашања који има у породици.