Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља у школама
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контакт подаци
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
национална платформа за превенцију насиља у школама
национална платформа за превенцију насиља у школама
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Педагог одговара: На који начин можемо да подржимо децу да препознају и изразе своје емоције?

Деца и тинејџери, за разликују од одраслих, многе ситуације проживљавају по први пут и сусрећу се са много више новина од одраслих. Баш због тога, чини се да у свакодневници проживљавају више интензивних емоција, док је то код одраслих ређи случај са обзиром на предвидивост и емоције на већ виђено или доживљено.

На основу истраживања, закључено је да деца схватају да могу да контролишу своје емоције у узрасту између 5 и 11 година. То значи да двогодишњак који се бесан "ваља" по поду није још увек спреман да јасно препозна шта осећа и на адекватнији начин саопшти своју емоцију. 

Задатак родитеља је да својим примером, али и саветима деци што јасније покажу како и када је у реду испољавати одређене емоције. Контролисање емоција је вештина које се стиче годинама, а чак постоје и докази о променама у мозгу које се одвијају након што особа постане "успешнија" у препознавању, контроли и изражавању емоција.

Када се детету дешава нешто на шта испољава реакцију и када га питате како се осећа, најчешће ће вам рећи само једну емоцију, и она ће за њега просто бити или добра или лоша. Касније та подела на добре и лоше емоције постаје сложенија па одрасли комплексније интерпретирају оно што доживљавају. Као и контрола емоција, интерпретација емоција се учи са годинама, али и у одраслом добу није једнако присутна код свих.

У периоду када дете зна да говори, пожељно је да причате о његовим емоцијама и учите га да препозна како се осећа. 

Педагог Јелена Јовић објаснила нам је о којим емоцијама деца најмање желе да причају и на који начин можемо да подржимо децу да препознају и изразе своје емоције.

Педагог наводи да приликом социјалног развоја адолесценти могу да се суоче са различитим препрекама.

-  Они пролазе кроз фазу адолесцентског егоцентризма. Свесни су да им се дешавају велике промене које прати читаво окружење и стварају осећај да их околина непрестано критички оцењује.

Јовић објашњава да деца могу себе да доживљавају као јединствене и посебне особе и сматрају да их нико не разуме и нико не пролази кроз сличне ситуације.

- Тада потискују своја осећања и не деле их са околином, јер сматрају да не могу да их разумеју. Улога одраслих је да саслушају децу, да им помогну кроз примере из личног искуства, јер су и они прошли кроз те исте промене. 


Дакле, уместо критике и осуде потребно је разумети децу и ставити се у њихове ципеле, а потом из тог угла их подржавати и саветовати.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo : Shutterstock

    Шта све може да буде узрок анксиозности код деце и како одрасли могу да је препознају?

  • Photo : Shutterstock

    Шта је "фуш" насиље и како га препознати?

  • Photo : Shutterstock

    Сексуално насиље: Педагог објашњава која граница не сме да се пређе

  • Photo : Shutterstock

    Педагог саветује: Како створити осећај одговорности код деце?

  • Министарка трговине, туризма и телекомуникација РС Татјана Матић о дигиталном насиљу у Србији

    Министарка трговине, туризма и телекомуникација РС Татјана Матић о дигиталном насиљу у Србији

  • Photo : Shutterstock

    На који начин родитељи утичу на то да ли ће дете постати особа која врши насиље?

  • Шта су високосензитивна деца и како их подржати у развоју?

    Шта су високосензитивна деца и како их подржати у развоју?

  • Како родитељи могу да подрже дете које је постало адолесцент?

    Како родитељи могу да подрже дете које је постало адолесцент?

  • Како можемо да подржимо дете да развије одговорност према школским обавезама?

    Како можемо да подржимо дете да развије одговорност према школским обавезама?

  • Photo : Shutterstock

    Како да препознамо сексуално узнемиравање и шта је потребно да предузмемо у тој ситуацији?

национална платформа за превенцију насиља у школама



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • МТТТ

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија