Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља у школама
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контакт подаци
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
национална платформа за превенцију насиља у школама
национална платформа за превенцију насиља у школама
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Педагог саветује: Како створити осећај одговорности код деце?

"Ако желите да ваше дете чврсто стоји ногама на земљи онда му ставите одговорност на рамена" - говори педагог Бранка Орешчанин на почетку разговора о теми преузимања одговорности код деце.

Наиме, када је реч о обавезама и развоју деце, период најранијег детињства представља најбурнији период развоја. Због тога је са подстицајним активностима најбоље почети од самог рођења, а потом са њима наставити и у вртићу, касније у школи, на факултету, али и даље кроз живот како би се деци у континуитету пружиле могућности за учење и лични развој.

Педагог објашњава да нико од родитеља нема дилему да ли жели да од свог детета изгради одговорну особу.

- Неко сматра да је лични пример родитеља најбољи образац за угледање. Тачно, али је потребно за све то време подстицати их како би се та вредност одржала.

Уколико деци још у млађем периоду представимо одговорност као привилегију, а не терет, утолико ћемо касније моћи лакше да постављамо нове захтеве. Нпр. препуштањем обавеза око кућног љубимца, можемо код деце развити осећај важности, привилегије (особа од поверења), а не терет.

- Када је у питању развијање одговорности према школским обавезама код старије деце, у тренутној ситуацији (онлајн настава) то је много захтевније него када се настава одвијала непосредно тј. у школи - објашњава педагог и додаје:

- Раније су наставници у школи имали непосредан увид у ученикову укљученост тј. праћење наставе, а родитељи код куће. 

Сада је ситуација другачија јер је витуелни простор теже контролисати. 

- Док су родитељи на послу није лако имати поуздани увид да ли деца редовно прате онлајн наставу. Заправо, можда су се на време укључила на неку онлине платформу али то није гаранција да су заиста "присутни", јер увек постоји спреман изговор записан у чету нпр. "Извините наставниче/це камера,односно микрофон ми је отказао...", а затим прелазак на видео игрицу или нешто слично.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo : Shutterstock

    Шта све може да буде узрок анксиозности код деце и како одрасли могу да је препознају?

  • Photo : Shutterstock

    Шта је "фуш" насиље и како га препознати?

  • Photo : Shutterstock

    Сексуално насиље: Педагог објашњава која граница не сме да се пређе

  • Министарка трговине, туризма и телекомуникација РС Татјана Матић о дигиталном насиљу у Србији

    Министарка трговине, туризма и телекомуникација РС Татјана Матић о дигиталном насиљу у Србији

  • Photo : Shutterstock

    Педагог одговара: На који начин можемо да подржимо децу да препознају и изразе своје емоције?

  • Photo : Shutterstock

    На који начин родитељи утичу на то да ли ће дете постати особа која врши насиље?

  • Шта су високосензитивна деца и како их подржати у развоју?

    Шта су високосензитивна деца и како их подржати у развоју?

  • Како родитељи могу да подрже дете које је постало адолесцент?

    Како родитељи могу да подрже дете које је постало адолесцент?

  • Како можемо да подржимо дете да развије одговорност према школским обавезама?

    Како можемо да подржимо дете да развије одговорност према школским обавезама?

  • Photo : Shutterstock

    Како да препознамо сексуално узнемиравање и шта је потребно да предузмемо у тој ситуацији?

национална платформа за превенцију насиља у школама



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • МТТТ

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија