Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Читај ми

Појачан васпитни рад у функцији превенције насиља

20. новембар 2023.

Осим породице, школа као образовно-васпитна установа има веома важну улогу у васпитању деце и превенцији друштвено неприхватљивих облика понашања. Законом о основама система образовања и васпитања прописана је обавеза школе да предузме меру појачаног васпитног рада према ученику који врши повреду правила понашања у школи или не поштује одлуке директора и органа школе, неоправдано изостане са наставе пет часова, односно који својим понашањем угрожава друге у остваривању њихових права, као и у случају сумње да је починио тежу повреду обавезе ученика и повреду забране из чланова 110, 111. и 112. Закона о основама система образовања и васпитања.

Васпитни рад са учеником обавезно треба спроводити уз учешће родитеља, односно другог законског заступника (осим у случајевима када њихово укључивање у поступак није у најбољем интересу ученика) активностима: у оквиру одељењске заједнице, стручним радом одељењског старешине, стручног сарадника (педагога, психолога) и посебних тимова. Када је неопходно, школа у васпитни рад укључује и надлежне институције спољашње мреже и сарађује са установама социјалне, односно здравствене заштите, ради одређивања и пружања подршке ученику како би се постигле позитивне промене у његовом понашању.

У циљу што квалитетнијег планирања васпитног рада, који треба да буде прилагођен индивидуалним потребама ученика, неопходно је узети у обзир породичну ситуацију ученика (дефицијентност породице, родитељски стил васпитања, социо-материјални статус, заступљеност антисоцијалног понашања чланова породице и др.), редовност похађања наставе, податке о владању и понашању у претходном периоду, податке о васпитним и васпитно-дисциплинским мерама уколико их је било у претходном периоду, ефекте изречених мера и друштвено корисног односно хуманитарног рада, однос ученика према школским обавезама, другим ученицима и запосленима, као и друге специфичности ученика. На основу анализе добијених података направити педагошки профил ученика са дефинисаним слабим странама на чијем унапређивању треба радити.

План појачаног васпитног рада треба да садржи кратак опис проблема и понашања које треба кориговати код ученика, општи циљ – промену коју желимо да постигнемо, специфичне циљеве, активности кроз које је планирано остваривање специфичних циљева, рад са родитељем, рад са одељењском заједницом, носиоце тих активности, временску динамику, начин евалуације, начине којима ће се обезбедити поновно укључивање свих учесника насиља, злостављања и занемаривања у ширу друштвену заједницу. Важно је да планиране мере и активности буду предузете уз учешће ученика и да буду у складу са његовим развојним могућностима.

Педагошка пракса показује да највећи број ученика испољава насиље према вршњацима као последицу неразвијених (или недовољно развијених) социјалних и комуникацијских вештина, због лошег утицаја спољашњег окружења и карактеристика породице, због специфичних индивидуалних особина (темперамент, црте личности, интелектуални дефицит, хиперактивност...), као и због лоших односа са вршњацима.   

Имајући у виду ове чињенице у план појачаног васпитног рада треба интегрисати мере и активности које ће бити усмерене на отклањање напред наведених фактора ризика уз уважавање специфичних потреба ученика.

   

Текст је припредио Драган Грујић, просветни саветник

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Фото: Shutterstock
Фото: Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
  • Извор: Canva
    Нова обука за наставнике: Васпитање и социјално-емоционално учење у функцији добробити и целовитог развоја деце
  • Извор: Canva
    Вршњачко насиље и деца са сметњама у развоју и инвалидитетом: Улога школе и родитеља
  • Photo: Canva
    Који приступи и методе учења могу направити разлику у савременом образовању?
  • Foto: Freepik  
    Како реаговати на изливе беса код деце?
  • Улога наставника у развоју младе личности
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: Freepik
    Стрес и сагоревање наставника
  • Foto: Freepik
    Програмирање и планирање заштите од насиља, злостављања и занемаривања
  • Foto: Freepik
    Насиље - између прописа и праксе
  • Foto: Freepik
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    САВЕТИ ЗА ВАСПИТАЧЕ – Како подстицати уважавање различитости у вртићу?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија