Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Позитиван пример из праксе: ЖИВА БИБЛОТЕКА У ПОЉОПРИВРЕДНО-ХЕМИЈСКОЈ ШКОЛИ “ДР ЂОРЂЕ РАДИЋ”, КРАЉЕВО

Креирање програма за превенцију насиља, дискриминације, злостављања и занемаривања у Пољопривредно-хемијској школи из Краљева је прави изазов, јер сваке године трагамо за иновативним и новим начинима да ученицима приближимо теме толеранције, ненасиља, прихватања раличитости и конструктивног решавања сукоба. Дуго смо планирали и напокон ове школске године и реализовали Живу библиотеку, уз подршку партнерске организације Феномена из Краљева. За већину од 350 ученика и ученица који су прошли Живу библиотеку, ово је била прва прилика да присуствују овој иновативној и моћној методи превазилажења предрасуда и стереотипа.

Шта је уствари Жива библотека?

То је специфична методологија настала 2003. године у оквиру активности Савета Европе за промовисање људских права, равноправности, као и за борбу против расизма и ксенофобије. Књиге су уствари живи људи, пажљиво одабрани из друштвених група према којима често владају предрасуде и негативни стереотипи. Због своје позиције у друштву и припадности одређеној друштвеној групи, ове особе су стигматизоване или трпе дискриминацију.

Жива библиотека функционише баш као права библиотека, где читаоци долазе да позајме „књигу“ на одређено време. На тај начин, у директној комуникацији читаоцима преносе своја животна искуства и доприносе борби против стереотипа, предрасуда и дискриминације. Осим што представља сјајан начин за превазилажење предрасуда, на лак начин се повезују људи који имају различите погледе на свет.

На нашој Живој библиотеци, ђаци су могли га чују причу о породичном и вршњачком насиљу, причу девојке са инвалидитетом, мајке детета са инвалидитетом, причу СОС волонтерке и активисткиње-феминисткиње. Свака прича је покренула различита питања ђака, понекад ћутање и шок, али углавном је ретко ко са Живе библиотеке изашао равнодушан и непромењен.

О Живој библиотеци:

За ђаке је појам људских, па и дечијих права поприлично апстрактан, а Жива библиотека целу теоријску причу приближава на практичан ниво. Не постоји бољи начин за промену свести младих од комуникације један на један, и слушања аутентичне животне приче. Већина ђака стереотипе ствара зато што нема праве информације, никада нису срели или упознали особу из групације о којој имају негативне ставове. А само је један корак од стереотипа до дискриминације, и понашања у складу са искривљеним ставовима.

А какви су коментари ученика о овом програму можете чути од Елене Вешовић, ученице ове основне школе:

-Живу библиотеку видим као једну дивну прилику да млади увиде да насиље постоји и да не бира ни узраст, пол, образовање, социјални или образовни статус... Дешава се људима поред којих свакодневно пролазимо, а да тога нисмо ни свесни јер се о томе не прича. Лепо је знати да сте окружени људима који разумеју оно кроз шта сте прошли и који су ту да поделе са вама своја искуства или пруже подршку.  Жива библиотека може бити емотивна, за мене је била. Било је суза, погледа и разумевања, било је и загрљаја. Увидели смо да можемо боље и да не посустајемо у тој борби да до тога дођемо. Важан део Живе библотеке је што смо сада оснажени да потражимо помоћ.

Јана Стрелић, ученица, волонтерка такође је пренела своја искуства:

-Ово је било једно ново искуство за мене, из ког сам много научила. Сматрам да би свако требало да прође кроз Живу библиотеку. Упознала сам доста нових, различитих и храбрих жена које руше све предрасуде данашњих генерација. Заправо, за мене то су хероине које се боре за наш мир, сигурност и за бољу будућност. Много ми је драго што сам била део оваквог догађаја!

Текст написала: Александра Јованкин Алексић, педагошкиња.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo : Shutterstock
    Искуства из школе - Како можемо бити актери у превенцији вршњачког насиља чија су мета ученици са сметњама у развоју и...
  • Photo : Shutterstock
    Зашто је важно да се информишемо о инклузивном образовању и боље упознамо ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом...
  • Photo : Shutterstock
    Шта школа треба да уради када се вршњачко насиље деси ван њених просторија?
  • Photo : Shutterstock
    Како разумно и са емпатијом разговарати са адолесцентом
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Школски форум театар у Пољопривредно-хемијској школи „Др Ђорђе Радић“ Краљево
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Какве последице вербално насиље оставља на ученика?
  • Photo : Shutterstock
    Пример из праксе: Како стати на пут дигиталном насиљу?
  • Photo : Shutterstock
    Искуство из праксе: Како спречити вршњачко насиље у школама?
  • Photo : Shutterstock
    Депресивни адолесцент у школском окружењу
  • Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
    Интервју са Зораном Милачићем, директором Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Звечанска
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • МТТТ

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија