Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте нас
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер,
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови

Предности и недостаци дигиталне комуникације

Текст је приредила Данијела Вукић Денић, педагог у ОШ „9.октобар“, Прокупље и саветник-спољни сарадник за заштиту од насиља Министарства просвете

Дигитално насиље је коришћење дигиталне технологије (интернета и мобилних телефона) с циљем да се друга особа узнемири, понизи и да јој се нанесе штета. Најчешће се срећу следећи облици дигиталног насиља:


-постављање узнемиравајућих или претећих порука, слика или видео – снимака  на туђе профиле или слање тих материјала СМС- ом, инстант порукама, имејлом, остављањем на чету;
-снимање и дистрибуција слика, порука и материјала сексуалног садржаја;
-узнемиравање телефонским позивима;
-лажно представљање, коришћење туђег идентитета, креирање  профила на друштвеним мрежама на туђе име;
-недозвољено саопштавање туђих приватних информација, објављивање лажних оптужби или гласина о другој особи на профилима друштвених мрежа, блоговима итд;
-промена или крађа лозинки;
-слање вируса;
-исмевање у онлајн причаоницама и на интернет форумима;
-непримерено коментарисање туђих слика, порука на профилима, блоговима;
-игнорисање, искључивање (нпр. из група на социјалним мрежама), подстицање мржње (по разним основама) и др.
За разлику од традиционалних облика насиља, особе које узнемиравају друге путем дигиталних медија обично се крију иза лажних имена и надимака, бројева телефона, профила на друштвеним мрежама. Специфичност дигиталног насиља је стална доступност жртве. Жртве су изложене насиљу 24 сата дневно, седам дана у недељи, на било ком месту, нису сигурни ни у властитом дому, чак и онда када не користе интернет. У дигитално насиље може бити укључен (својом или туђом вољом) велики број особа – неупоредиво више него у школском дворишту. Информације се шире великом брзином, па се број особа које су укључене у дигитално насиље – директно („лајковањем“, „шеровањем“, „качењем“, остављањем коментара) или индиректно (посматрањем или сведочењем), за врло кратко време може значајно и неконтролисано повећати. Када се једном поставе на интернет, злонамерне информације  се не могу уништити и могу се, по потреби, поново злоупотребити.


Добре стране интернета:
*Платформа за учење.
*Стицање искустава које  ван интернета не би могли да стекну.
*Начин дружења, повремено и са удаљеним вршњацима.

Лоше стране интернета:
*Недовољно проверени  извори података.
*Различите злоупотребе деце у сврху маркетинга.
*Ефикасан начин да предатори приступе жртвама.
*Дистрибуција дечије порнографије.
*Вршњачко насиље.
Изложеност дигиталном насиљу повезана је са депресијом и ниским самопоуздањем, а негативне последице могу трајати чак и у одраслом добу.
Деца слабије процењују техничке компетенције одраслих (родитеља и наставника) и само 1% деце се обрати одраслима за помоћ када доживи дигитално насиље.
Превентивне активности које школа предузима у циљу заштите деце од насиља, злостављања и занемаривања, укључујући и дигитално насиље, подразумевају активности које укључују све актере школског живота, као и повезивање школа са другим институцијама .
Превентивне активности које могу да се организују у школи:
*Стављање кутије за проблеме , у коју сви могу да убацују своја искуства у дигиталној комуникацији и  искуства са насиљем на интернету и тај материјал може да се користи за радионице, форум театар, разговоре, трибине....

*Гледање спотова и филмова о дигиталном насиљу и разговор о томе.

*Организовање вршњачких обука (старији разреди уз помоћ наставника едукују
ученике млађих разреда путем: радионица, презентација, квиза...).

*Упознавање са правилима дигиталне комуникације кроз текстове у школском часопису, на школском сајту, израдом школских паноа....

*Позивање представника МУП-а у школу да говоре о безбедности на интернету.

*Организовање квиза о дигиталном насиљу на нивоу разреда и школе.

*Организовање трибина на тему Дигиталне комуникације. 

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo: Shutterstock
Photo: Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Photo: Shutterstock
    Добар пример сарадње школе и родитеља у превенцији вршњачког насиља
  • Photo: Shutterstock
    Превенција сексуалног насиља у школи
  • Photo: Shutterstock
    Како да реагује ученик/ца када је сведок дигиталног насиља?
  • Photo: Shutterstock
    Шта је позитивно родитељство?
  • Photo: Shutterstock
    Превенција насиља кроз лепе речи
  • Photo: Shutterstock
    Од такмичења до ривалства
  • Photo: Shutterstock
    На који начин разговарати са родитељима када се утврди да дете трпи насиље у породици?
  • Photo: Shutterstock
    Значај породице за социјализацију детета
  • Photo: Shutterstock
    Пример из праксе - Програм “Јаке породице”
  • Photo: Shutterstock
    Дечија права и одговорности – Примери из праксе
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • ЦЗОДО Звечанска

  • Национална дечија линија

  • Удружење "Друг није мета"

  • Кампстер

Мапа сајта
Политика приватности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија