На који начин је најбоље разбити предрасуде код вршњака о деци са посебним потребама, ако иду у исту школу/разред? Како да их друга деца не изопште из друштва и како их прихватити/бити им друг, објашњава дипломирани социјални радник Нелица Марковић.
- Рушење предрасуда је задатак читавог друштва. Значи, то није нешто чиме се бавимо ми као професионалци у систему социјалне заштите, већ је заиста обавеза целокупног друштва. Ми смо негде на конкретним примерима који можда представљају мали корак, али су заиста значајни за укључивање деце са сметњама у развоју у ширу друштвену заједницу, али као пуноправних и равноправних чланова друштва. Едукативне и инклузивне радионице на пример, заједничке спортске активности, културно, забавни садржај су смао један од начина да деца са сметњама у развоју постану равноправни чланови друшвта.Значи, колико год то можда изгледа да су то мале ствари за њих представљају велики корак да буду заједно са својим вршњацима као правноправни чланови.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.