Један од разлога због којег је важно усредсредити се на здравље наставника јесте то што наставници пријављују велики ниво стреса у својој професији. У многим културама је запажена висока стопа флуктуације наставника (наставници који напуштају професију).
Наставници пријављују неколико заједничких извора стреса:
Осим стреса, наставници врло вероватно могу доживети викарну трауму и секундарни стрес од својих ученика. Према Националној мрежи за трауматски стрес код деце (2008), „сваки едукатор који ради директно са трауматизованом децом и адолесцентима подложан је ефектима трауме“. Викарна траума је „емоционални остатак или траг услед излагања раду са онима који доживљавају последице трауматичних догађаја“. Викарна траума се може јавити услед рада са само једним учеником са траумом или може бити последица „кумулативног“ броја интеракција са трауматизованим ученицима.
Многи наставници пријављују сагоревање, стање у којем особа постаје веома физички и емоционално уморна након што је дуго обављала тежак посао. Сагоревање је вишеструки феномен који има три карактеристике:
Знаци сагоревања:
Наставници који пријављују сагоревање такође пријављују знатно више негативности у својим интеракцијама са ученицима, укључујући сарказам, агресивност и негативно реаговање на грешке.
Текст је преузет из публикације “МЕНТАЛНО ЗДРАВЉЕ У ШКОЛАМА Зашто је важно, како препознати проблеме и како реаговати”.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље или било који други облик насиља то можете да пријавите ОВДЕ.