Живимо у свету где је вршњачко насиље све заступљеније у скоро свим аспектима живота наших најмлађих, а постајемо посебно осетљиви када је реч баш о њима, о најмлађима.
Велика одговорност је на родитељима када је реч о превенцији и спречавању вршњачког насиља, али све више се говори и о одговорности школе и образовног система.
Шта наставници и професори могу да учине када је реч о спречавању вршњачког насиља? Да ли су они важан фактор у целокупном процесу превенције? И како да наставници пруже помоћ деци које су жртве насиља, али и како да спрече да уопште дође до насиља у школи?
Објашњење, као и савете за наставнике на ову тему дала је психолог Силвиа Радић.
Психолог Силвиа Радић објашњава да брзе и ефикасне мере, када је реч о предузимању одређених поступака наставника у спречавању вршњачког насиља, не постоје, јер насиље иако се дешава у школама није генерисано у њима. Али, то не значи да су школе немоћне и да не треба да одржавају здраве вредности и циљеве који су у најбољем интересу деце. Према насиљу се мора имати нулта толеранција.
Силвиа Радић, психолог, према свом досадашњем искуству кроз рад са децом наводи пар савеза који би могли бити од помоћи свим наставницима, у свим школама, како да брже, ефикасније, уз поверење и емпатију приђу ученику који има проблем и покушају да га заједно реше.
- Важно је и охрабрити децу кроз трибуне, предавања, едукативне филмове, радионице да о проблему проговоре али увек водити рачуна о осетљивости проблема - да се дете у улози жртве не ретрауматизује изношењем свог проблема пред другима. Дакле, о теми причати у групи, а о појединачном случају, насамо са дететом. О даљим мерама које ће се предузимати треба да договара тим уз обавезну консултацију психолога и педагога - додаје психолог Силвиа Радић за крај.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.