На сваком наставнику, поготово на онима који воде одељења је велика одговорност. Стварање емоционално подржавајућег окружења у учионици је један од предуслова развијања сарадње и позитивних односа међу ученицима.
Наставници који пружају топлину, прихватање, емпатију и подршку, независно од понашања и личних карактеристика ученика, са ученицима развијају позитиван однос заснован на уважавању.
Успешној комуникацији наставника са ученицима доприноси:
- коришћење техника активног слушања (успоставља контакт погледом, телом окренут ка ученицима, чиме невербално или вербално потврђује да слуша и разуме, парафразира оно што је чуо, не прекида ученика док говори),
- коришћење говора тела и фацијалне експресије у складу с вербалним порукама,
- избегавање препрека у комуникацији као што су: наређивање, моралисање, тумачење, убеђивање, испитивање, итд.,
- показивање емпатије за страхове и фрустрације ученика,
- коришћење стила комуникације који је у складу с културом и разумљив ученицима.
Када ученици неко понашање наставника опазе као нефер, без обзира на то да ли се оно односи на њих или су они само посматрачи, могу да реагују на неприхватљив начин или да крше правила, да праве дисциплинске проблеме. Наставници треба да развију топао однос са ученицима и истовремено имају јасан став према очекиваном понашању и последицама непоштовања правила. Истовремено, када ученик препознаје да га поштујете и да верујете у њега, он ће чак и оштре коментаре тумачити као израз ваше забринутости, а не непријатељства.
Ови корисни савети су преузети из Водича за школе "Ка сигурном и подстицајном школском окружењу".
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.