Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Читај ми

Како наставник утиче на стварање позитивне атмосфере у одељењу

19. јануар 2024.

Предуслов стварања позитивне атмосфере у одељењу је успостављање поверења, поштовања и пријатељског односа. Наставник је често модел у комуникацији и начином обраћања ученицима  утиче  и делује на стварање позитивне или негативне атмосфере у одељењу. 

Ево неколико савета за успостављање позитивне комуникације и добре атмосфере у одељењу.

  • Обраћање ученицима треба да буде ведро и благонаклоно, тоном гестовима и речима које позивају на међусобно разумевање и сарадњу. Наредбодавно, ауторитативно, критичко, саркастично, иронично и претеће обраћање није добар начин за стварање позитивне атмосфере у одељењу.
  • Стављање на знање ученицима да раде нешто што нам не одговара, коментари о њиховом понашању, ставовима, учењу или изгледу пред вршњацима најчешће изазива код њих бес и несигурност. Кажите им насамо шта бисте волели да промене у свом понашању. Када им се обратите насамо, то може да резултира бољим разумевањем и одржавањем самопоштовања.
  • Приликом обраћања користите пријатељске гестове. Када им се обраћате, гледајте их у очи. Избегавајте претње прстом, уношење у лице, руке прекрштене на леђима...
  • Захваљујте се ученицима за све што ураде.
  • Извините се ако направите грешку.
  • Користите „ja – говор“ као начин за успостављање аутентичне комуникације.
  • Избегавајте „јавно опомињање истих ученика“.
  • Уместо истицања непожељних облика понашања, корисуте чешће наглашавање пожељних понашања (напр. уместо „Немојте да преписујете“ користите реченицу „Радите самостално“).
  • Постављајте питања уместо да критикујете. То подразумева да су ученици одговорни за своје понашање (напр. реците”Јесте ли спремни да почнемо с часом?” уместо “Престаните са причом, час почиње!”).
  • Деца се лоше осећају кад направе грешку и прикривају то често бахатим понашањем или глупирањем, зато грешке исправљамо лагано и успут.
  • Жељено понашање се често поразумева па је корисно чешће хвалите ученике уместо што их критикујемо. Посебно је корисно хвалити труд, а не само резултат који ученик постиже.
  • Хумор и духовитост код наставника је често особина коју ученици воле. Стога је корисно имати позитиван став и користити шале и хумор као начин за опуштање (имајући у виду наравно да шале буду одмерене и никако не угрожавају личност и достојанство ученика)
  • За упостављање позитивне атмосфере изузетно је важно имати свест о важности развоја самопоуздања код ученика. Стога треба користити сваку приллику да ученике подстичемо похвалама, гестовима подршке, организацијом активности које доприносе развоју самопоуздања (напр чешће користити „сарадничке“ уместо „такмичарских „ игара, стварати прилике да свако пронађе активност у којој може бити „добар“ и да то заједно са ученицима славимо и подржавамо).

 

Аутор текста је Весна Радонић, самостални педагошки саветник ОШ „Краљ Петар Први“, Београд

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље или било који други облик насиља које укључује децу то можете да пријавите ОВДЕ.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
  • Извор: Canva
    Нова обука за наставнике: Васпитање и социјално-емоционално учење у функцији добробити и целовитог развоја деце
  • Извор: Canva
    Вршњачко насиље и деца са сметњама у развоју и инвалидитетом: Улога школе и родитеља
  • Photo: Canva
    Који приступи и методе учења могу направити разлику у савременом образовању?
  • Foto: Freepik  
    Како реаговати на изливе беса код деце?
  • Улога наставника у развоју младе личности
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: Freepik
    Стрес и сагоревање наставника
  • Foto: Freepik
    Програмирање и планирање заштите од насиља, злостављања и занемаривања
  • Foto: Freepik
    Насиље - између прописа и праксе
  • Foto: Freepik
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    САВЕТИ ЗА ВАСПИТАЧЕ – Како подстицати уважавање различитости у вртићу?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија