Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Читај ми

Карактеристике доброг наставника

26. јул 2024.

Израз добар наставник садржи већи број аспеката. Неки од њих се односе на дидактичко- -методичка решења, а неки на утицај наставника на ментално благостање ученика, о чему ће овде бити речи.

Наставници имају велики утицај и на учинак ученика у школи и на различите резултате касније у животу. Висококвалитетни односи између наставника и ученика креирају основу подршке за дугорочно образовање ученика. Због велике количине времена које ученици проводе у школи, наставници играју једну од интегралних улога у животима ученика. Утврђено је да је учење заправо друштвена активност и, још од времена Платона и Сократа, однос између наставника и ученика је препознат као важан. Тај однос се развија путем кооперације и комуникације, а начин на који се наставници односе према ученицима утиче на то како се ученици опходе једни према другима.

У бројним истраживањима спомиње се да су личност, мотивација, свест и посвећеност наставника од виталног значаја у наставном процесу и стварању позитивне наставне климе. Важна улога наставника је да, осим пруженог знања из области коју предају, ученицима пружају и усмерење, подршку и утеху.

Наставник може показати повољно понашање у односу са учеником на вербалне и невербалне начине. Благонаклоност, блискост, поверљивост, поткрепљење, јасно изражавање, весели дух, давање комплимената младима – примери су повољне комуникације просветних радника са младима. Она подстиче успешну интеракцију између наставника и ученика, што резултира живахном атмосфером у учионици и задовољава потребе ученика за емоционалном и интерперсоналном подршком. Неприступачност, ауторитарност, конфликтна комуникација наставника може се неповољно одразити и на њихов школски успех и на социоемоционални развој младих, док приступачност и саосећајност у односу са ученицима повећавају њихово задовољство у школи и самим тим има повољне ефекте на социоемоционални развој.

Добар наставник:

  • разуме различите фазе развоја детета, поставља задатке прилагођене узрасту у складу са развојним фазама и дисциплинује ученике у складу са узрастом;
  • емпатичан је (препознаје осећања и преноси их назад ученицима) и може посматрати ствари из тачке гледишта деце;
  • разуме вербалну и невербалну комуникацију ученика и одговара на те сигнале на прикладан начин и правовремено;
  • комуницира делотворно, јасно, асертивно;
  • јасно ставља до знања какво понашање очекује од ученика и успоставља границе које су ученицима корисне и обезбеђују им корисну структуру;
  • када указује на проблеме у понашању и успоставља границе, фокусира се на само понашање (и објашњавање логичних последица), а не на критику личности младе особе, те ученике подстиче на адекватно управљање осећањима и проналажење конструктивних решења за проблем;
  • труди се да похвали начин рада, стратегије и напор ученика;
  • уређује физички и интерперсонални простор учионице на такав начин да оптимизира подучавање и минимализује проблеме у понашању;
  • охрабрује и цени различитост тако што не говори негативно о другима већ тражи и подстиче разумевање и поштовање особа које се по нечему разликују од већине ученика;
  • не понижава ученике и не обезвређује их пред другима;
  • користи разне начине да мотивише ученике уважавајући њихове различитости и подстиче их да остваре своје циљеве, пружа конструктивне и разумљиве повратне информације и прати напредак ученика, показујући им поверење и учећи их да процењују свој напредак;
  • ствара климу поверења међу ученицима и омогућава им да уче из својих грешака, утичући на њих да редефинишу неуспех као искуство учења, подстиче их да критички размишљају – подстиче радозналост и слободно изношење мишљења;
  • подстиче тимски рад.

Текст је преузет из публикације “МЕНТАЛНО ЗДРАВЉЕ У ШКОЛАМА Зашто је важно, како препознати проблеме и како реаговати”.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље или било који други облик насиља то можете да пријавите ОВДЕ.

Foto: Freepik
Foto: Freepik
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
  • Извор: Canva
    Нова обука за наставнике: Васпитање и социјално-емоционално учење у функцији добробити и целовитог развоја деце
  • Извор: Canva
    Вршњачко насиље и деца са сметњама у развоју и инвалидитетом: Улога школе и родитеља
  • Photo: Canva
    Који приступи и методе учења могу направити разлику у савременом образовању?
  • Foto: Freepik  
    Како реаговати на изливе беса код деце?
  • Улога наставника у развоју младе личности
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: Freepik
    Стрес и сагоревање наставника
  • Foto: Freepik
    Програмирање и планирање заштите од насиља, злостављања и занемаривања
  • Foto: Freepik
    Насиље - између прописа и праксе
  • Foto: Freepik
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    САВЕТИ ЗА ВАСПИТАЧЕ – Како подстицати уважавање различитости у вртићу?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија