Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Читај ми

Која је улога одраслог у васпитно-образовном процесу?

3. септембар 2021.

Улога одрасле особе у развоју детета има велику, значају, можда чак и пресудну улогу у животу детета. Није само родитељ тај који носи бреме одрастања и васпитавања детета, у ту улогу морају се укључити и све друге одрасле особе из окружења детета, свако својим понашањем и примером "узима део колача" и заслужан је за васпитање детета.

На ову битну тему код свих родитеља, али и деце, говорила је Сузана Миковић, мастер дефектолог, породични терапеут и тренер асертивности и емоционалне писмености која је из свог досадашњег искуства и рада посаветовала родитеље.

Миковић на почетку разговора објашњава и саветује да је веома важно да дете има прилику да сопственим трудом стекне увид у своје способности, да се не ослања на готова решења одраслих и да избор активности не зависи искључиво од очекивања одраслих.

- Кроз самопотврђивање у различитим активностима активирају се тежње за личним испуњењем и постизањем задовољства и природно је да се такав труд понавља и улаже у све сложеније изазове - рекла је Сузана Миковић.

На питање колика је улога одраслог, Миковић истиче да је веома битна у том усмереном процесу, али да никако не сме да буде само регулатор који одређује да ли ће дете добити награду или казну, већ више као модел доследности и подстицај да дете истраје у започетој активности и да сопственом поступању припише вредност и значај.

- Таквим процесом дете препознаје своја интересовања, развија своје потенцијале које само по себи испољава и дозирано распоређује у различитим активностима. Нека деца више воле физичке активности од цртања и бојења, док неку децу више занимају животиње него бајке. Међутим то што нешто више воле, односно више уживају у једној активности, не треба условно да искључује другу - објашњава Миковић и додаје да је на одраслима да препознају који су дететови афинитети и да оне мање жељене активности пласирају детету дозирано и да дете зна шта може да очекује.

На тај начин, саветује мастер дефектолог, детету се дају искуства да постоје и животне активности које мање волимо, али које не морају саме по себи бити фрустрација. Тим путем се јача толеранција, уводи се појам граница, уче се истрајности и одлагању жеље што представља функционално исксутво које им касније може послужити у ситуацији када се суоче са препрекама.

- Значајно је имати у виду да слика о томе какав неко треба да буде у великој мери спутава природну радозналост и истинску потребу детета. Истовремено то не значи да одрасли деци дозволе да раде све што им се прохте нити искључује усвајање друштвених правила и социјалних вештина. Само један од начина је да се одрасли пита шта дете жели и шта му је потребно кроз ослушкивање потреба, праћење интересовања, понашања и увођењем активности које су васпитно-образовног карактера - речи су мастер дефектолога.

Доследност, разговор, објашњење, пример и договор су препорука јер на тај начин дете стиче и социо-емоционалне и комуникативне компетенције, саветује мастер дефектолог Сузана Миковић.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
  • Извор: Canva
    Нова обука за наставнике: Васпитање и социјално-емоционално учење у функцији добробити и целовитог развоја деце
  • Извор: Canva
    Вршњачко насиље и деца са сметњама у развоју и инвалидитетом: Улога школе и родитеља
  • Photo: Canva
    Који приступи и методе учења могу направити разлику у савременом образовању?
  • Foto: Freepik  
    Како реаговати на изливе беса код деце?
  • Улога наставника у развоју младе личности
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: Freepik
    Стрес и сагоревање наставника
  • Foto: Freepik
    Програмирање и планирање заштите од насиља, злостављања и занемаривања
  • Foto: Freepik
    Насиље - између прописа и праксе
  • Foto: Freepik
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    САВЕТИ ЗА ВАСПИТАЧЕ – Како подстицати уважавање различитости у вртићу?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија