Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Читај ми

Пример из праксе: Превенција насиља, посебни ризици и мере заштите у Дому ученика

5. октобар 2022.

У Пољопривредној школи са домом ученика „Ваљево“ у Ваљеву посебна пажња се дуги низ година посвећује  стварању и одржавању безбедне школске средине. Стручни сарадник-школски педагог, дипл.педагог Весна Драгојловић-Весић је објаснила на који начин се врши превенција.

Специфичност наше школе је што се у њеном саставу у школском дворишту налази ученички Дом, у коме ученици-станари Дома бораве 24 часа. Капацитет Дома је 104 ученика различитих годишта (од првог до четвртог разреда средње школе), различитог пола, навика, понашања и васпитања. Све ово доприноси већим могућим ризицима за безбедност ученика. У циљу очувања безбедне средине у Дому сваке школске године се одређују посебни ризици разврстани по врстама насиља, као и превентивне мере, односно мере заштите.  

Посебни ризици и мере заштите

Психичко насиље

Ризици:

  • неправилни ставови према ризичном понашању (употреба психоактивних супстанци (алкохола) у дому ученика,
  • изражавање емоција на социјално неприхватљив начин
  • неуважавање различитости и не поштовање права других
  • неразвијене вештине комуникације
  • неприхватање одговорности за сопствено понашање
  • васпитни стилови у породици

Превентивне активности  - мере заштите

  • Упознавање родитеља са правима, обавезама и одговорностима ученика у дому ученика (чланови Закона); Протоколом поступања у случају насиља и Правилником о мерама, начину и поступку заштите и безбедности ученика
  • Упознавање ученика са правима, обавезама и одговорностима у дому ученика (чланови Закона); Протоколом поступања у случају насиља и Правилником о мерама, начину и поступку заштите и безбедности ученика
  • Групни и индивидуални рад са ученицима у циљу савесног обављања дежурства у дому
  • Развијање одговорног односа према сопственом здрављу упознавањем са здравим стиловима живота и последицама негативних животних навика
  • Развијања правилних ставова према ризичном понашању и одупирање притиску вршњака кроз групни и индивидуални рад ( Примери васпитних тема: Пити или не пити, Огледало љубитеља капљице, Употреба дрога мења живот, Предности и ризици интернета...)
  • Праћење понашања ученика путем свакодневног контакта у циљу стицања увида у њихов социјално психолошки статус
  • Праћење понашања ученика кроз сарадњу са одељењским старешинама (најмање једном месечно)
  • Организовање и реализација културних и спортских активности у дому у циљу конструктивног коришћења слободног времена (позориште, квизови, фер плеј турнири, спортске игре по принципу «сви побеђују»...)
  • Израда паноа и презентација- вршњачка едукација на тему ненасиља ;
  • Континуирана сарадња са родитељима како би се благовремено утицало на промену понашања ученика
  • Организовање предавања и трибина за родитеље на тему ризичних облика понашања младих

Физичко насиље

Ризици:

  • неразвијена одговорност према сопственој и туђој безбедности у дому (уништење или оштећење имовине дома намерно или непажњом)
  • изражавање емоција на социјално неприхватљив начин
  • неконструктивно реаговање у стресним ситуацијама
  • неуважавање различитости и непоштовање права других
  • неразвијене вештине комуникације
  • неспремност да се другима пружи помоћ-„посматрачи насиља“
  • подложност притиску вршњака
  • утицај породичне ситуације

Превентивне активности  - мере заштите

  • Упознавање родитеља са правима, обавезама и одговорностима ученика у дому ученика (чланови Закона); Протоколом поступања у случају насиља и Правилником о мерама, начину и поступку заштите и безбедности ученика
  • Упознавање ученика са правима, обавезама и одговорностима у дому ученика (чланови Закона); Протоколом поступања у случају насиља и Правилником о мерама, начину и поступку заштите и безбедности ученика
  • Групни и индивидуални рад са ученицима у циљу савесног обављања дежурства у дому
  • Групни и индивидуални рад са ученицима у циљу савесног обављања дежурства у дому
  • Развијање вештина ефикасног реаговања у насилним ситуацијама кроз групни и индивидуални рад (примери васпитних тема: Конфликти и овладавање конфликтима, Конструктивно решавање сукоба, Вршњачко насиље, Насиље у нашој околини....)
  • Праћење понашања ученика путем свакодневног контакта у циљу стицања увида у њихов социјално психолошки статус
  • Праћење понашања ученика кроз сарадњу са одељењским старешинама (најмање једном месечно)
  • Организовање и реализација културних и спортских активности у дому у циљу конструктивног коришћења слободног времена ( позориште, квизови, фер плеј турнири, спортске игре по принципу «сви побеђују»...)
  • Израда паноа и презентација- вршњачка едукација на тему ненасиља
  • Одговорно и савесно дежурство васпитача
  • Континуирана сарадња са родитељима како би се благовремено утицало на промену понашања ученика
  • Организовање предавања и трибина за родитеље на тему ризичних облика понашања младих

Дигитално  насиље

Ризици:

  • неприхватање одговорности за сопствено понашање
  • подложност притиску вршњака
  • неправилни ставови према ризичном понашању
  • неразвијене вештине комуникације
  • непознавање ИК технологија од стране родитеља
  • непознавање могућности злоупотребе ИК технологија од стране васпитача

Превентивне активности . мере заштите

  • упознавање родитеља са правима, обавезама и одговорностима ученика у дому ученика (чланови Закона); Протоколом поступања у случају насиља и Правилником о мерама, начину и поступку заштите и безбедности ученика
  • упознавање ученика са правима, обавезама и одговорностима у дому ученика (чланови Закона); Протоколом поступања у случају насиља и Правилником о мерама, начину и поступку заштите и безбедности ученика
  • реализација радионица са темом превенције Дигиталног насиља на васпитном раду
  • израда паноа и на тему превенције Дигиталног насиља- вршњачка едукација 
  • организовање трибина за ученике
  • организовање трибина за родитеље о електронском насиљу
  • организовање стручног усавршавања за васпитаче

Захваљујући оваквој доброј пракси , која се примењује не само у Дому ученика већ и у школи и на школској економији наши ученици живе и уче у веома безбедној школској средини.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
  • Извор: Canva
    Нова обука за наставнике: Васпитање и социјално-емоционално учење у функцији добробити и целовитог развоја деце
  • Извор: Canva
    Вршњачко насиље и деца са сметњама у развоју и инвалидитетом: Улога школе и родитеља
  • Photo: Canva
    Који приступи и методе учења могу направити разлику у савременом образовању?
  • Foto: Freepik  
    Како реаговати на изливе беса код деце?
  • Улога наставника у развоју младе личности
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: Freepik
    Стрес и сагоревање наставника
  • Foto: Freepik
    Програмирање и планирање заштите од насиља, злостављања и занемаривања
  • Foto: Freepik
    Насиље - између прописа и праксе
  • Foto: Freepik
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    САВЕТИ ЗА ВАСПИТАЧЕ – Како подстицати уважавање различитости у вртићу?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија