Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Читај ми

Процедура избора ученика за Вршњачки тим

21. децембар 2023.

Потребно је успоставити процедуру избора ученика  за Вршњачки тим. Ко учествује и зашто?

  • Наставничко веће као највиши стручни орган у школи информисан је и даје сагласност за реализацију обуке Вршњачког тима.
  • Одељењске старешине ученика старијег школског узраста имају обавезу и одговорност за организацију и избор ученика, представника Вршњачког тима из свог одељења.
  • Одељењске заједнице ученика имају могућност да учествују и бирају своје представнике.
  • Родитељи ученика информисани су и дају сагласност да њихова деца учествују у раду Вршњачког тима.

Критеријуми за избора ученика

Неке од особина које би требало да има ученик  члан Вршњачког тима:

  • особа је од поверења
  • учествује у решавању сукоба унутар одељења
  • има позитиван статус у одељењу
  • позитиван је пример својим вршњацима
  • отворен/а је, срдачан/на, има разумевање за друге вршњаке без обзира да ли их познаје
  • показује вештине комуникативности
  • поседује осетљивост за потребе других
  • показује спремност да помаже другима
  • има стрпљења да слуша друге
  • стрпљив/а је и отворен/а за сарадњу
  • поседује отвореност за дискусију, предлоге ,сугестије ,алтернативна мишљења
  • предложени ученик/ца изражава сагласност и спремност да похађа обуку за Вршњачки тим

Од  изабраног ученика се очекује да:

  • жели да похађа обуку, да има сагласност родитеља за похађање обуке, да представља одељење
  • да редовно долази на све радионице, да активно учествује у свакој радионици, да сарађује са својим вршњацима
  • да покаже слободу изражавања, иницијативе, радозналост, креативност.

 

Како да организујете избор ученика на нивоу одељењске заједнице?

Препоручујемо следеће:

Најавите да је наставничко веће школе сагласно да се реализује обука и да је важно да ученици прођу кроз процедуру избора ученика -  објасните зашто је то важно. Упознајте ученике са  критеријумима  , дајте инструкције ученицима да размисле ко од ученика испуњава критеријуме и кога би  предложили. Замолите ученике да упишу три имена оних ученика које они предлажу. Покупите папириће са предлозима, издвојите до три ученика који имају највећи број гласова, питајте ученике са највећим бројем гласова да ли су сагласни и да ли желе да похађају обуку за Вршњачки тим и понудите им сагласност . Оставити им времена да се  са својим родитељима договоре, размисле и нека вам коначну одлуку доставе за дан или два. Захвалите се свим ученицима на сарадњи, честитајте изабраним ученицима и осталима који су препознали  квалитете других и гласали за изабране ученике. Изабраним ученицима поделите сагласност за родитеље  .

Сагласност родитеља за обуку и учешће ученика  у раду Вршњачког тима

Поштовани родитељи ,

овим путем желимо да Вас информишемо и замолимо за сагласност за учешће Вашег детета ______________________________________   (име и презиме, разред и одељење)  у програмима и активностима које школа реализује. У нашој школи организује се обука за ученике из области превенције насиља. Желимо да изабраној групи ученика понудимо знања и вештине које ће  допринети да  школа буде сигурно и безбедно окружење за све ученике. Ваше дете је предложено и изабрано демократском процедуром од стране одељењске заједнице да заједно са неколико других ученика из разреда похађа обуку и учествује у радионицама које чланови Вршњачког тима реализују  са ученицима од првог до четвртог разреда. Водитељи обуке и кооединатори Вршњачког тима су наставнице разредне наставе Мирјана Милошевић и Бојана Антонијевић.

Сагласан сам да моје дете похађа обуку школског  Вршњачког  тима.

Име и презиме родитеља ___________________________________________дана________________.

Текст је припремила Горица Милетић,саветник спољни сарадник за заштиту од насиља.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
  • Извор: Canva
    Нова обука за наставнике: Васпитање и социјално-емоционално учење у функцији добробити и целовитог развоја деце
  • Извор: Canva
    Вршњачко насиље и деца са сметњама у развоју и инвалидитетом: Улога школе и родитеља
  • Photo: Canva
    Који приступи и методе учења могу направити разлику у савременом образовању?
  • Foto: Freepik  
    Како реаговати на изливе беса код деце?
  • Улога наставника у развоју младе личности
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: Freepik
    Стрес и сагоревање наставника
  • Foto: Freepik
    Програмирање и планирање заштите од насиља, злостављања и занемаривања
  • Foto: Freepik
    Насиље - између прописа и праксе
  • Foto: Freepik
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    САВЕТИ ЗА ВАСПИТАЧЕ – Како подстицати уважавање различитости у вртићу?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија