Аутори текста су Александра Јовановић Ђукић и Снежана Стаматовић, саветнице – спољне сараднице за заштиту од насиља, ШУ Ужице.
Сви који се баве одређењем и дефинисањем појма насиља, закључују да је насиље појава коју није сасвим лако дефинисати, уочити и испитивати/мерити. Истовремено, професионалци у области образовања, као и сви остали заинтересовани актери, слажу се да је праћење учесталости и врста ове појаве кључно уколико желимо да обезбедимо најефикаснији приступ у борби против насиља, али и да га што раније препознамо и превенирамо, како на индивидуалном, тако и на друштвеном нивоу.
Пред вама се налази избор текстова и предложених инструмената за које се надамо да вам могу помоћи у процени свих аспеката борбе против насиља у школама. Ова компилација ресурса је настала након истраживања стања и испитивања потреба у школама Златиборског округа, као и фокус група одржаних са представницима образовних установа региона, а које су реализовале саветнице – спољне сараднице за борбу против насиља при Школској управи Ужице. Текстови и инструменти су одабрани тако да буду применљиви у пракси и значајан извор података који ће помоћи школама у снимању стања у вези са насиљем.
Инструменти и текстови су везани за следеће области:
На крају, највећу пажњу смо посветиле како теоријским, тако и практичним аспектима мерења насиља у школама – припремиле смо низ инструмената из многобројних извора, различитог типа и сложености, посвећених препознавању разних врста и аспеката насиља у школском окружењу.
Инструменти које нудимо нису званични, формални обрасци – можете их слободно мењати, прилагођавати својим потребама, допуњавати, скраћивати…
Надамо се да ће вам овај материјал бити од користи у практичном раду у превенцији и борби против насиља!
Приручник САМОВРЕДНОВАЊЕ – ПРОЦЕНА СТАЊА У ШКОЛИ У ОБЛАСТИ БОРБЕ ПРОТИВ НАСИЉА можете пронаћи ОВДЕ.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.