Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Читај ми

Савети за наставнике - смернице за рад са дететом са сметњама у развоју

14. јул 2021.

Сузана Миковић, мастер дефектолог и породични терапеут објаснила је значај и улогу наставника, али и целокупног школског система у развоју деце са сметњама у развоју помоћу којих би најлакше стекли однос поверења, пријатељства, подршке, али и помоћи уколико препознају да дете са сметњама у развоју доживљава неки вид вршњачког насиља.

- За свако дете са сметњама у развоју током школовања је неопходна тимска процена и планирање подршке а која се односи на образовни план и програм, корективне психомоторне и говорне вежбе као и психо-социјална подршка и детету и породици - објашњава дефектолог и породични терапеут и додаје:

- Информације које наставници запажају у свакодневном раду са децом и размењују међусобно, са родитељима и члановима тима, али и обрнуто, су од непроцењивог значаја за подстицање сазнајног и социоемоционалног развоја и могу бити окосница подршке која ће детету бити подстицај и стимулација да оствари своје потенцијале.

Поред специфичних које се односе на одређено дете, смернице које могу бити корисне наставницима у раду са децом са сметњама у развоју су:

  • Детету се обраћати јасно, директно и речима које дете разуме
  • Уколико дете није разумело потребно је поновити. Треба имати у виду да је најбољи вид учења кроз искуство и дати детету могућност да понавља и вежба.
  • Давати сликовите и конкретне примере. Потребно је давати практичне примере, показати детету како уколико су манипулативне активности у питању, вежбати заједно са дететом све док му је потребна подршка да усаврши активност.
  • Уколико не може да испрати налог задатак је потребно рашчланити на више делова
  • Испоштовати рутину и предвидљивост у оквиру које дете функционише, сваку промену најавити детету кроз договор и дијалог
  • Увек постављати реалне и достижне циљеве, али и размишљати о вишим нивоима које би дете могло да достигне у наредној фази
  • Развијање топлог односа са дететом који је богат поверењем и пружа детету осећај сигурности
  • Иницирати комуникацију и избегавати постављање питања само по принципу да-не, већ подстаћи дете да буде активније и да изражава своје мишљење
  • Подстицати говор и изражавање потпуним реченицама
  • Пружити детету могућност да прати свој темпо и дати му времена да савлада, разуме и изврши одређену активност или задатак
  • Наоружати се стрпљењем, јер се навике тешко стичу а врло лако могу да се изгубе уколико се не понављају
  • Бити доследан у постављању правила и васпитних захтева
  • Бити упоран и истрајан у раду. Врло је важно да наставник не одустаје јер то утиче на мотивацију детета док је препоручљиво мењање и прилагођавање темпа рада
  • Ослањати се на јаке стране и активности које дете воли. Уколико је дете незаинтересовано понудити му избор и покренути вољу кроз иницијативу да заједно обављају активност
  • Пратити невербалну комуникацију детета, социјалне интеракције, атмосферу током групних активности и током слободног времена
  • Осмислити активности које окупирају дететову пажњу, са довољном дозом изазова али и разоноде
  • На неприхватљиво понашање реаговати увек и доследно, смиреним тоном и јасним и прецизним речима објашњавати разлоге и последице зашто нешто није дозвољено
  • Дати детету прилику да греши и подстицати усавршавање вештине
  • Обезбедити детету и мирније активности током дана уколико је потребно
  • Увек похвалити дететов труд и успех
  • Укључити дете у све активности са вршњацима и у складу са његовим могућностима пронаћи начин да оно активно учествује и да свој допринос
  • Уколико наставник осећа било коју тешкоћу у раду, важно је да потражи додатну подршку јер је то сасвим природно и професионално и у најбољем интересу детета

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.

Photo : Shutterstock
Photo : Shutterstock
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
  • Извор: Canva
    Нова обука за наставнике: Васпитање и социјално-емоционално учење у функцији добробити и целовитог развоја деце
  • Извор: Canva
    Вршњачко насиље и деца са сметњама у развоју и инвалидитетом: Улога школе и родитеља
  • Photo: Canva
    Који приступи и методе учења могу направити разлику у савременом образовању?
  • Foto: Freepik  
    Како реаговати на изливе беса код деце?
  • Улога наставника у развоју младе личности
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: Freepik
    Стрес и сагоревање наставника
  • Foto: Freepik
    Програмирање и планирање заштите од насиља, злостављања и занемаривања
  • Foto: Freepik
    Насиље - између прописа и праксе
  • Foto: Freepik
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    САВЕТИ ЗА ВАСПИТАЧЕ – Како подстицати уважавање различитости у вртићу?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија