Чувам те
национална платформа за превенцију насиља у школама
Чувам те
  • Најновији текстови
  • Тема месеца
  • Актуелне обуке
  • Видео
  • Вести
  • Контакт
  • О нама

    Чувам те

    • О националној платформи за превенцију насиља које укључује децу
    • Партнери
    • Корисни линкови
  • Шта је насиље?

    Шта је насиље и врсте насиља

    • Шта је насиље?
    • Физичко насиље
    • Психичко насиље
    • Сексуално насиље
    • Експлоатација деце
    • Дигитално насиље
    • Социјално насиље
    • Трговина људима
    • Институционално насиље
    • Насилни екстремизам
    • Занемаривање и немарно поступање
    • Злоупотреба детета и ученика
    • Вршњачко насиље
    • Насиље у школи

    Поступање у случају насиља

    • О Тиму школе за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
    • Мере које установа предузима у зависности од нивоа насиља над дететом/учеником
    • Ситуације када се укључују друге установе

    Питања и одговори

    • Најчешћа питања и одговори на једном месту
  • Актуелности

    Информативни текстови

    • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарадња у заштити деце од насиља

    Вести

    • Вести
  • Обуке

    Едукација о превенцији насиља

    • Онлајн обука за ученике
    • Онлајн обуке за запослене
    • Онлајн обуке за родитеље
    • Циљ онлајн обука
  • Пријава насиља

    Пријава насиља

    • Формулар за пријаву насиља
    • Провера статуса пријаве насиља
    • Видео упутство - Како пријавити насиље?
  • Статистика

    Статистика насиља која укључује децу

    • Статистика насиља која укључује децу
  • Контакт

    Будимо у контакту

    • Контактирајте са нама
Контакт
  • Instagram
  • Facebook
  • L
  • +
  • -
Национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
...јер
заједно
смо јачи!
Кликни овде и ПРИЈАВИ НАСИЉЕ

Одаберите категорију:

  • Сви текстови
    • Породичне теме
    • Деца и млади
    • Интернет и друштвене мреже
    • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Штампа стране Пошаљи страну
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
Читај ми

Шта да урадим када приметим да адолесцент показује знакове депресије?

28. март 2024.

Када приметимо да је адолесцент у депресији, прва и најважнија ствар је пружити им подршку и разговарати с њима о њиховим осећањима. Важно је показати емпатију и слушати их без осуде. Понекад само имање некога ко ће их саслушати може бити од велике помоћи. Такође, треба имати на уму да је депресија озбиљно стање које захтева стручну помоћ. Зато је важно размотрити опцију тражења професионалне помоћи од стручњака, као што су психотерапеути или психијатри, који могу пружити одговарајућу подршку и терапију.

Поред тога, подстакните адолесцента да се укључи у активности које му пријају и које му помажу да се ослободи стреса и напетости. То могу бити активности попут шетње у природи, бављење спортом, уметничких активности или хобија који их испуњавају. Редовна физичка активност може имати позитиван утицај на ментално здравље и расположење.

Важно је такође охрабрити адолесцента да изрази своје осећаје на конструктиван начин. То може укључивати писање дневника, цртање, или разговор с блиским пријатељима или члановима породице. Нека знају да нису сами и да постоје људи који их воле и подржавају.

Уз подршку породице, пријатеља и стручњака, адолесцент може превазићи депресију и пронаћи пут ка бољем менталном здрављу. Важно је бити стрпљив и пружити им подршку током целог процеса опоравка.

“Након постављања дијагнозе, неопходно је да родитељ или старатељ извести школу, тачније одељенског старешину који ће предузети следеће кораке: Пре свега, неопходно је заштитити дететово право на приватност, дакле у договору са школским психологом и педагогом обезбедити адекватне услове за даљи рад и учење сходно ситуацији у којој се налази ученик. Чланове Одељенског већа неопходно је известити ако је изражено деликвентно понашање да су узроци реално објашњиви и да ученик пролази кроз процес једне врсте преображаја, посебно ако постоје сметње у памћењу, одговорности према задацима, тешкоће са концентрацијом и повезивањем градива, ризично понашање, главобоље и други физички знаци,  несналажење у социјалним контактима. Реално је могуће, омогућити ученику да прати наставу, а  у договору са колегама на састанку  Тима за пружање подршке ученицима, или посебно организованом састанку Одељенског већа направити план подршке за ученика где ће у другачијој форми и са другачијим роковима, бити индивидуално прилагођени и адекватно конципирани задаци за ученика. Необично је важно да депресивни адолесцент, у мери коју ситуација дозвољава, настави са својим обавезама и животом са најбољим могућим условима и са потпуним разумевањем његовог стања које се дешава, које ће проћи, и из којег ће он изаћи као победник”, истакла је  Катарина Ивановић, педагошки саветник и професор филозофије.

Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље или било који други облик насиља то можете да пријавите ОВДЕ.

Foto: andreas / Freepik
Foto: andreas / Freepik
Поделите овај текст:
  • Актуелности
  • Информативни текстови
  • Сви текстови
  • Међусекторска сарaдња у заштити деце од насиља
  • Извор: Canva
    Нова обука за наставнике: Васпитање и социјално-емоционално учење у функцији добробити и целовитог развоја деце
  • Извор: Canva
    Вршњачко насиље и деца са сметњама у развоју и инвалидитетом: Улога школе и родитеља
  • Photo: Canva
    Који приступи и методе учења могу направити разлику у савременом образовању?
  • Foto: Freepik  
    Како реаговати на изливе беса код деце?
  • Улога наставника у развоју младе личности
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: Freepik
    Стрес и сагоревање наставника
  • Foto: Freepik
    Програмирање и планирање заштите од насиља, злостављања и занемаривања
  • Foto: Freepik
    Насиље - између прописа и праксе
  • Foto: Freepik
    Улога наставника у развоју младе личности
  • Foto: tonodiaz/Freepik
    САВЕТИ ЗА ВАСПИТАЧЕ – Како подстицати уважавање различитости у вртићу?
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу
национална платформа за превенцију насиља које укључује децу



  • Влада Републике Србије

  • Канцеларија за ИТ и еУправу

  • Министарство просвете

  • Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања

  • Министарство за бригу о породици и демографију

  • Министарство унутрашњих послова

  • Министарство здравља

  • Министарство информисања и телекомуникација

  • Министарство правде

  • Кабинет министарке без портфеља

Мапа сајта
Обавештење о обради података о личности
  • Instagram
  • Facebook

Веб презентација jе лиценциранa под условима лиценце Creative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија