Подучавање ученика вештинама изградње односа је од суштинског значаја за њихов друштвени и емоционални развој. Континуираном применом ових вештина у настави и пружањем могућности ученицима да их примене у стварним ситуацијама, можемо им помоћи да развију јаке и здраве односе који ће им користити током целог живота.
Моделирање понашања је моћно средство за подучавање вештина изградње односа. Демонстрирајући позитивне друштвене интеракције и технике комуникације, ученицима пружамо примере из стварног живота . Моделирање такође помаже у стварању безбедног окружења са подршком у којем се ученици осећају пријатно вежбајући ове вештине.
Додељивањем улога и сценарија, ученицима пружамо могућности да примене своје знање и развију своје вештине у контролисаном окружењу. Ове активности се могу радити у паровима или малим групама и могу се фокусирати на различите аспекте изградње односа.
Приче су моћно средство за подучавање вештина изградње односа. Оне пружају блиске и занимљиве приче које омогућавају ученицима да се повежу са ликовима и науче вредне лекције. Укључујући друштвене приче у наше лекције, можемо се позабавити специфичним друштвеним ситуацијама и помоћи ученицима да схвате одговарајуће понашање и одговоре.
Игре пружају интерактиван и пријатан начин за промовисање вештина изградње односа. Оне подстичу ученике да раде заједно, ефикасно комуницирају и вежбају емпатију.
Постоје бројне идеје о активностима које се могу применити како би се промовисале вештине изградње односа код ученика . На пример, ,,прављење кутије за комплименте“ у којој ученици пишу позитивне белешке својим вршњацима може подстаћи осећај уважавања и љубазности.
Стварање позитивног и инклузивног окружења у учионици је од суштинског значаја за подучавање вештина изградње односа. Установљавањем јасних очекивања, промовисањем поштовања и љубазности и решавањем сукоба на конструктиван начин, стварамо безбедан простор у коме се ученици осећају цењено и подржано.
Сарадња са родитељима / старатељима је кључна за јачање вештина изградње односа ван учионице. Дељење стратегија и ресурса са породицама, организовање радионица за родитеље и пружање могућности за отворену комуникацију могу помоћи у стварању доследног и подстицајног окружења за ученике да вежбају и развијају своје вештине изградње односа. Овде може да се примени програм ,,Јаке породице,, UNODS, који се код нас у школи показао као одличан у раду са родитељима и ученицима.
Аутор текста је Весна Богићевић, педагог из ОШ „Браћа Вилотијевић“, Краљево.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље или било који други облик насиља то можете да пријавите ОВДЕ.