Сваки ученик у школу долази из различитог породичног окружења. Породице се разликују по структури (вишечлане, вишегенерацијске, комплетне – некоплетне...), односима (слагање – неслагање), заступљености неких од порока (алкохолизам, наркоманија...) и много чему другом, а све то утиче на развој личности ученика и његово понашање. У зависности од проблема у решавање се укључују родитељи (осим у ситуацији када су они извор проблема и када проценимо да би њихово укључивање довело до више штете него користи) или друге институције.
Врло је важно да се ми као просветни радници упознамо са сваким учеником и током школовања пажљиво посматрамо и пратимо одрастање и и понашање сваког детета, како бисмо пружили адекватну помоћ онда када је најпотребнија.
Ученик који има неки проблем то ће сигурно показати а на нама је да то приметимо. Проблем се најбоље уочава кроз успех ученика и његовог однос са другима.
Уколико проблем не буде примећен, он се усложњава и може имати велике последице како на појединца тако и на друштвено окружење.
Аутор текста је педагог Драгана Мидић.
Уколико ви или неко из ваше околине трпи вршњачко насиље то можете да пријавите ОВДЕ.