Nesumnjiva je uloga koju vršnjaci imaju u prevenciji nasilja. Oni su u prednosti u odnosu na odrasle koji imaju autoritet ili moraju da deluju u okviru propisane i prilično krute uloge.
Veća je verovatnoća da će učenici biti upečatljivija tačka gledišta vršnjaka, zbog toga što su njihove strategije u socijalnim situacijama pogodnije od onih koje imaju odrasli.
Vršnjaci se doživljavaju kao manje direktivni nego odrasli.
Vršnjačka podrška podrazumeva selektovanje i obuku vršnjaka koji će imati ključnu ulogu u smanjenju nasilja među vršnjacima kroz aktivan, prijateljski i savetnički odnos sa onim vršnjacima kojima je takva podrška potrebna.
Pokazalo se da angažovanje učenika u programima koji su prevashodno namenjeni smanjenju vršnjačkog nasilja može imati značajne pozitivne efekte. Utvrđeno je da efekti programa namenjenih vršnjacima dovode do promena ne samo na individualnom i odeljenjskom, već i na nivou škole jer utiču na promenu celokupne školske klime i podstiču osećaj zajedništva i pripadnosti školi.
Međutim, treba naglasiti da ovakva strategija sama za sebe nije dovoljan instrument prevencije vršnjačkog nasilja.
Potrebno je preduzeti odgovarajuće mere koje će se istovremeno primenjivati na individualnom nivou, nivou porodice, škole, lokalne zajednice i društva u celini.
Jedino tada možemo očekivati dugoročne pozitivne ishode preventivnih i interventnih programa.
Kako ističe i sam doktorant preventivne medicine Nikola Savić, pomoć detetu, sa bilo koje strane je uvek dobra i pozitivna. Bez obzira na to da li ona dolazi od strane uže ili šire porodice, odrasle osobe od poverenja, stručnog lica ili školskog službenika, ili od samih vršnjaka.
Ukoliko vi ili neko iz vaše okoline trpi vršnjačko nasilje to možete da prijavite OVDE.